تقدیر وزیر ارتباطات از شهرداری‌های اصفهان و کرج

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نوشت: شهرداری‌ها و نهادهای عمومی، طبق قانون مکلف به اتصال به پنجره ملی هستند و تاکنون شهرداری اصفهان و کرج این کار را انجام داده‌اند که جای تقدیر دارد. 

به گزارش خبرنگار ایمنا، عیسی زارع‌پور در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «شکل‌گیری دولت هوشمند از جمله اهداف مهم دولت سیزدهم است. به خدمتی هوشمند می‌گوئیم که آن خدمت، بدون مراجعه حضوری، به صورت برخط و بدون ارسال هرگونه مدرکی قابل دریافت باشد که این آخری کار سختی است و نیازمند اتصال بانک‌های اطلاعاتی همه دستگاه‌های دولتی به همدیگر است تا اطلاعات خود را با هم به اشتراک بگذارند.

در راستای ارائه خدمات دولت به صورت هوشمند، دولت سیزدهم گام‌های بلندی برداشته و آن را به یک تکلیف قانونی برای همه دستگاه‌ها تبدیل کرده است. براساس قانون بودجه امسال، همه دستگاه‌های اجرایی کشور که دارای خدمات عمومی هستند مکلف شده‌اند که سه فعالیت انجام دهند: پنجره واحد خدمات هوشمند خود را راه اندازی کنند تا مردم از مراجعه به سامانه‌های متعدد آن‌ها خودداری کنند، حداقل یک سوم از خدمات پرکاربرد خود را به صورت هوشمند از طریق پنجره واحد خود ارائه دهند و پنجره خدمات خود را به «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» که توسط وزارت ارتباطات تا دی ماه سال جاری راه اندازی می‌شود، متصل کنند.

البته دستگاه‌ها دو تکلیف اول را می‌بایست تا پایان شهریور ماه یعنی کمتر از ۱۰ روز دیگر به سرانجام برسانند.

خوشبختانه وزارت ارتباطات در اردیبهشت‌ماه و هشت‌ماه زودتر از مهلت قانونی «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» را راه اندازی کرد و تا الان از مجموع حدود ۱۵۰ دستگاهی که خدمات عمومی ملی دارند و مشمول قانون هستند، بیش از ۴۰ دستگاه به پنجره ملی متصل شده‌اند و مابقی نیز در تلاش برای انجام تعهد خود در مهلت قانونی هستند. البته کمیت و کیفیت خدمات ارائه شده متفاوت است ولی نفس اتصال این دستگاه‌ها کار مبارکی است و انشاالله در گام بعدی نحوه ارائه خدمت دستگاه‌ها نیز مورد مداقه قرار خواهد گرفت.

شهرداری‌ها و نهادهای عمومی هم طبق قانون مکلف به اتصال به پنجره ملی هستند و تاکنون شهرداری اصفهان و کرج این کار را انجام داده‌اند که جای تقدیر دارد.

از این پس هر روز خدمات یکی از دستگاه‌های متصل شده به پنجره ملی را به شما معرفی خواهم کرد. آدرس پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir است و تا الان بیش از پنج میلیون نفر از هموطنان در این سامانه ثبت نام کرده و از خدمات آن استفاده کرده‌اند. برای بار اول کمتر از دو دقیقه طول می‌کشد تا احراز هویت شما انجام شود و دفعات بعد صرفاً با دریافت رمز یک‌بار مصرف می‌توانید وارد سامانه شده و از تمامی خدمات دولتی که تا آن لحظه به پنجره ملی متصل شده‌اند، استفاده کنید. شما هم همین الان این امکان بسیار جالب رو امتحان کنید و زیر همین پست بازخوردهای خود را برای من بفرستید.»

تقدیر وزیر ارتباطات از شهرداری‌های اصفهان و کرج

کد خبر 605030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.