رئیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران منصوب شد + بیوگرافی رحمت ستوده‌قره‌باغ

رئیس دانشگاه تهران در حکمی، رئیس جدید دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران را منصوب کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، سیدمحمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در حکمی «رحمت ستوده‌قره‌باغ» استاد دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران را به مدت سه سال به عنوان رئیس این دانشکده‌ها منصوب کرد.

رحمت ستوده‌قره‌باغ، استادتمام دانشکده مهندسی شیمی دانشکده‌های فنی است که مقاطع تحصیلی کارشناسی‌ارشد و دکتری را در رشته مهندسی فرآیند در دانشگاه پلی‌تکنیک مونترال کانادا گذرانده است.

ستوده‌قره‌باغ، مؤسس و سردبیر نشریه Chemical Product and Process Modeling- مؤسسه DeGruyter آلمان است. در زمینه اقدامات تأسیس این استاد دانشگاه تهران می‌توان به راه‌اندازی رشته مهندسی داروسازی در دانشگاه تهران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره کرد.

رئیس جدید دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران در سوابق اجرایی خود مسئولیت‌هایی نظیر رئیس پژوهشگاه استاندارد، عضویت در هیئت ممیزه سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، رئیس شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران (شاعا)، رئیس شورای پژوهش‌های کاربردی دانشگاه‌های استان تهران و مدیرکل پژوهش‌های کاربردی دانشگاه تهران را عهده‌دار بوده است.

چاپ سه کتاب در سطح ملی و چهار کتاب با انتشارات بین‌المللی، چاپ بیش از ۲۰۰ مقاله ISI و علمی پژوهشی و ارائه ۱۱۰ مقاله در کنفرانس‌های داخلی و خارجی، راهنمایی و مشاوره بیش از ۷۰ پروژه کارشناسی ارشد و ۱۲ رساله دکتری و راهنمایی ۶ پروژه دکتری از سوابق علمی ستوده‌قره‌باغ است.

این استاد دانشگاه تهران در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۴۰۱ در فهرست برترین‌های جشنواره بین‌الملل دانشگاه تهران حضور داشته و در سال ۱۳۹۴ افتخار برنده شدن جایزه علامه طباطبایی از بنیاد ملی نخبگان را کسب کرده است.

سیدمحمد مقیمی، همزمان با انتصاب رئیس جدید دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران، در نامه‌ای از تلاش‌های ناصر سلطانی، رئیس سابق این دانشکده‌های تقدیر کرده است.

کد خبر 605015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.