دروس عمومی از کنکور سراسری ۱۴۰۲ حذف شد+ جزییات

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش از حذف دروس عمومی از کنکور سراسری خبر داد و گفت حذف دروس عمومی از کنکور سراسری در راستای توجه بیشتر به یادگیری عمیق این دروس انجام گرفته است.

به گزارش ایمنا، محسن زارعی امروز _سه شنبه بیست‌ودوم شهریورماه_ در آیین تجلیل از برترین‌های کنکور سراسری استان کرمانشاه ضمن تشریح تغییرات رخ داده در نحوه برگزاری کنکور سراسری از سال آینده، اظهار کرد: یکی از تغییرات مهم رخ داده در نحوه برگزاری کنکور سراسری این است که از سال آینده سهم سوابق تحصیلی در کنکور سراسری بیشتر شده و به ۴۰ درصد می‌رسد.

وی افزود: از سال آینده کنکور سراسری دو بار در سال برگزار و نتایج آن به مدت دو سال برای داوطلبان حفظ خواهد شد.

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به حذف دروس عمومی از کنکور سراسری، تاکید کرد: این موضوع به معنی حذف سهم دروس عمومی نیست و سهم آنها در سوابق تحصیلی لحاظ خواهد شد.

وی ادامه داد: حذف دروس عمومی از کنکور سراسری در راستای توجه بیشتر به یادگیری عمیق این دروس صورت پذیرفته است.

زارعی تصریح کرد: برگزاری کنکور سراسری به سبک گذشته موجب توجه کمتر بر یادگیری عمیق از سوی دانش آموزان شده بود و دانش آموزان توجه کمتری به دروس داشته و بیشتر دنبال کلاس‌های کنکوری و تست زنی بروند که این موضوع کیفیت آموزشی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی به حواشی مطرح شده در فضای مجازی در خصوص بالا بودن سهم دانش آموزان مدارس غیردولتی در قبولی‌های کنکور اشاره و اضافه کرد: اخیراً در فضای مجازی عنوان کرده‌اند که ۷۷.۵ درصد رتبه‌های زیر سه هزار کنکور سراسری امسال در مدارس غیردولتی و از جمله مدارس استعدادهای درخشان تحصیل کرده‌اند، این در حالیست که مدارس استعدادهای درخشان زیرمجموعه مدارس دولتی هستند.

زارعی خاطرنشان کرد:: اینکه استعدادهای برتر را شناسایی کرده و پرورش دهیم، نه فقط بی عدالتی نبوده، بلکه عین عدالت است.

وی به توجه بیشتر دانش آموزان و خانواده‌ها به تحصیل در رشته علوم تجربی به امید قبولی در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی اشاره کرد و از خانواده‌ها خواست به دنبال آرزوهای از دست رفته خود در فرزندانشان نباشند و اجازه بدهند فرزندانشان بر مبنای استعدادها و علاقمندی های خود تحصیل کنند.

منبع: میزان

کد خبر 604993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.