۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۶
پوتین و رئیسی دیدار می‌کنند

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه گفت: رؤسای جمهور ایران و روسیه در حاشیه نشست سران سازمان همکاری شانگهای در سمرقند دیدار می کنند.

به گزارش ایمنا، «دیمیتری پسکوف» امروز _سه شنبه بیست‌ودوم شهریورماه_ با شرکت در یک کنفرانس خبری از دیدار ولادیمیر پوتین و آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در حاشیه نشست سران سازمان همکاری شانگهای در سمرقند خبر داد.

وی افزود: پوتین پنجشنبه با همتای چینی خود در ازبکستان گفتگو خواهد کرد؛ مذاکرات روسای جمهور روسیه و چین در ازبکستان بر اوکراین و تایوان متمرکز خواهد بود. رویکرد چین به بحران اوکراین متعادل است. پوتین روز جمعه با رجب طیب اردوغان، همتای ترک خود هم در ازبکستان دیدار خواهد کرد تا در مورد توافقنامه صادرات غلات اوکراین گفتگو کند.

سخنگوی کاخ کرملین روسیه پیرامون تنش‌ها در قره باغ ادامه داد: شورای سازمان پیمان امنیت جمعی از طریق ویدئو کنفرانس در مورد وضعیت مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

پیش‌تر مهدی صفری _معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه_ در آستانه سفر روز چهارشنبه رییس جمهور به ازبکستان برای حضور در بیست و دومین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، تصریح کرد: عضویت رسمی ایران در شانگهای در نشست سمرقند مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور علاوه بر حضور در نشست سران سازمان همکاری شانگهای، سفری دوجانبه به ازبکستان خواهد داشت، خاطرنشان کرد: روابط با ازبکستان رشد بسیار خوبی داشته است و حدود ۱۸ تا ۲۳ سند در بخش‌های انرژی و… برای امضا آماده شده است؛ البته ممکن است تعداد این اسناد بیشتر هم باشد. این سفر می‌تواند بسیار پربار باشد و تجارت ما بعد از این سفر در حوزه ترانزیت جهش بالایی خواهد داشت.

منبع: مهر

کد خبر 604972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.