افزایش موارد ابتلا به سرطان در افراد زیر ۵۰ سال

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بروز سرطان‌های زودرس که قبل از ۵۰ سالگی تشخیص داده شده است، به میزان قابل‌توجهی در سراسر دنیا افزایش یافته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان به‌منظور درک این موضوع که چرا تعداد بیشتری از افراد جوان به سرطان مبتلا می‌شوند، داده‌های پزشکی گسترده‌ای را تجزیه و تحلیل کردند. آنان ابتدا داده‌های جهانی که میزان بروز ۱۴ نوع سرطان مختلف را توصیف می‌کند و نشان‌دهنده افزایش بروز سرطان در بزرگسالان قبل از ۵۰ سالگی از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲ است، تجزیه و تحلیل کردند

به گفته محققان، خطر ابتلاء به سرطان با هر نسل افزایش پیدا می‌کند. برای نمونه افرادی که در سال ۱۹۶۰ متولد شده‌اند در مقایسه با متولدین ۱۹۵۰، خطر ابتلاء به سرطان بالاتری را قبل از ۵۰ سالگی تجربه کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود که این سطح خطر در نسل‌های متوالی به افزایش خود ادامه دهد. ازآنجاکه رژیم غذایی، سبک زندگی، وزن، قرار گرفتن در معرض عوامل محیطی و میکروبیوم در چند دهه اخیر به طور اساسی تغییر کرده، خطر بروز سرطان در سنین کمتر نیز افزایش یافته است.

عوامل خطر احتمالی شروع زودرس سرطان شامل بی‌خوابی، سیگار کشیدن، چاقی و مصرف بعضی از غذاها می‌شود. امروزه کودکان نسبت به دهه‌های قبل بسیار کمتر می‌خوابند. عوامل خطر مانند غذاهای بسیار فرآوری شده، نوشیدنی‌های شیرین، چاقی، دیابت نوع دوم و سبک زندگی کم تحرک از دهه ۱۹۵۰ به میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 604969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.