۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵
افزایش ساخت مسکن در حاشیه مراغه

شهردار مراغه گفت: مشکل بافت‌های فرسوده در مرکز شهر و نبود برنامه‌های مناسب برای احیای آن‌ها موجب ایجاد شرکت‌های تعاونی متعدد و افزایش ساخت مسکن در اراضی حاشیه شهر شده است.

محمد مقتومی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه مراغه با بیش از ۳۰۰ اثر تاریخی در ردیف ۱۰ شهر تاریخی کشور قرار دارد، اظهار کرد: شهر فرهنگی مراغه با وجود پیشینه تاریخی، ظرفیت‌های بزرگ گردشگری و سابقه پایتختی دوره ایلخانی نتوانسته است هویت خود را حفظ کند و در سایه مظلومیت قرار دارد.

وی با بیان اینکه شهر تاریخی مراغه ۱۸۶ هزار نفر جمعیت دارد و باید توزیع مناسب ثروت براساس جمعیت برنامه‌ریزی کرد، افزود: در حال حاضر ۷۰ درصد اقتصاد آذربایجان‌شرقی در کلان‌شهر تبریز قرار دارد، درحالی‌که ۴۰ درصد جمعیت استان در شهر مراغه ساکن هستند.

شهردار مراغه خاطرنشان کرد: از مجموع دو هزار میلیارد تومان اعتبارات استانی ۷۰ درصد آن به تبریز تخصیص یافته که نشان دهنده توزیع نامتناسب اعتبارات در شهرهای دیگر استان است.

مقتومی با بیان اینکه کمیسیون شهرسازی نقش مؤثری در پیشبرد راهبردهای مدیریت شهری و توسعه شهر دارد، تصریح کرد: کمیسیون‌های شهرسازی در راستای حل مشکلات شهری و شهرداری به ویژه در بخش درآمد پایدار و مدیریت طرح‌های شهری نقش اساسی ایفا می‌کند.

وی با اشاره به مشکل بافت‌های فرسوده در مرکز شهر و نبود برنامه‌های مناسب، گفت: با ایجاد شرکت‌های تعاونی متعدد شاهد افزایش ساخت مسکن در اراضی حاشیه شهر هستیم در حالی که احیای بافت‌های فرسوده شهری می‌تواند نیاز ۱۰۰ ساله مسکن در شهر مراغه را حل کند.

شهردار مراغه افزود: لازم است قانون‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های شهری در کمیسیون‌های معماری و شهرسازی تسهیل کننده سرمایه‌گذاری در توسعه شهری و بخش مسکن باشد.

مقتومی اظهار کرد: ایجاد محدودیت‌های ساخت‌وساز در محدوده شهری مشکلاتی برای احیای بافت‌های فرسوده ایجاد کرده و موجب نارضایتی شهروندان در بخش مسکن شده است.

به گزارش ایمنا، مراغه دومین شهر بزرگ استان آذربایجان‌شرقی و مرکز شهرستان مراغه است. این شهر در جنوب‌غربی استان آذربایجان‌شرقی، شرق دریاچه ارومیه و دامنه جنوبی کوه سهند قرار گرفته است و از شمال به شهرستان تبریز، از شرق به شهرستان هشترود، از جنوب به شهرستان باروق و از غرب به شهرستان بناب دریاچه ارومیه محدود می‌شود.


کد خبر 604941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.