حمایت کمیته امداد از ۳ هزار و ۹۵۶ نیازمند اصفهانی مبتلا به سوءتغذیه

کمیته امداد استان اصفهان بیش از یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان در طرح رفع سوءتغذیه زنان باردار، مادران شیرده و کودکان مبتلا به سوءتغذیه، در پنج ماهه سال جاری کمک کرده است.

هادی بنایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه امنیت تغذیه نیازمندان یکی از برنامه‌های این حوزه است اظهار کرد: در طرح رفع سوءتغذیه زنان باردار و شیرده و کودکان زیر پنج سال نیازمند در ۵ ماهه سال جاری، بیش از یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان امسال اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای طرح رفع سوءتغذیه کودکان کمتر از پنج سال درنظر گرفته شده، ادامه داد: در پنج ماهه سال جاری با هدف کاهش ابتلاء به سوءتغذیه، از هزار و ۶۸۵ کودک زیر پنج سال حمایت شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اصفهان درخصوص کمک به رفع سوءتغذیه زنان باردار و شیرده نیز افزود: در این مدت برای حمایت بیش از دو هزار مادر باردار و شیرده، ماهیانه ۲۵۰ هزار تومان به سرپرست خانوار آنها پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه این برنامه حمایتی با همکاری و مشارکت کمیته امداد و معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی درحال انجام است، گفت: شناسایی کودکان دچار سوءتغذیه و نیازمند، مراقبت‌های ویژه بهداشتی، آموزش خانواده‌ها، پیگیری و پایش رشد کودک و مادر از جمله اقدامات دانشگاه علوم پزشکی بوده و تأیید نیازمندی، شارژ بن‌کارت تغذیه و پیگیری دریافت سبد غذایی خانواده‌ها از جمله وظایف امداد این طرح است.

بنایی تصریح کرد: خیران می‌توانند برای کمک به تهیه سبدهای غذایی کودکان و مادران باردار و شیرده دچار سوءتغذیه، به دفاتر این نهاد و مراکز نیکوکاری در سطح استان مراجعه و کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را اهدا کنند.

کد خبر 604927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.