احتمال بازگشت بورس قوت گرفت

بورس بر خلاف گذشته با وجود افزایش ارزش دلار، پتانسیل حرکت صعودی ندارد. ارزش معاملات نسبت به روز گذشته کمتر شد اما شاهد ورود ۱۹ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار بودیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بورس بر خلاف گذشته با وجود افزایش ارزش دلار، پتانسیل حرکت صعودی ندارد. ارزش معاملات نسبت به روز گذشته کمتر شد اما شاهد ورود ۱۹ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار بودیم، بر اساس تکنیکال به بازار سرمایه احتمال پولبک شاخص به سطح یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد وجود خواهد داشت و تا زمانی که از این محدوده عبور نکنیم پیش بینی دیگری نمی‌توان داشت، فعالین بازار بهتر است همچنان صبور و نظاره‌گر باشند.

نمادهای فولاد، خودرو، فارس، خساپا، فملی، حکشتی و شتران بیشترین تأثیر را بر بازار بورس داشتند و نمادهای صبا، دماوند، کگهر، فغدیر، بمپنا، قچار و فزر نیز بیشترین تأثیر را بر روند بازار فرابورس گذاشتند.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با رشد چهار هزار ۱۵۵ واحدی به سطح یک میلیون ۳۹۳ هزار ۱۲۶ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد دو هزار ۷۷۳ واحدی در سطح ۴۰۵ هزار ۲۵۶ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۲۴۷

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۱۴۴

شاخص کل فرابورس هم امروز با رشد ۱۰ واحدی به سطح ۱۸ هزار ۷۶۵ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۲۰۰

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۸۳

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ۳۵ هزار ۱۲ و ۹۷ هزار ۶۸۳ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب پنج میلیارد ۵۵۴ و دو میلیارد ۶۶۵ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. کمند

۲. پالایش

۳. افران

۴. دارایکم

۵. خودرو

بیشترین حجم معامله

۱. کمند

۲. خودرو

۳. خساپا

۴. خگستر

۵. شستا

بیشترین افزایش قیمت

۱. ورنا

۲. فروس

۳. ختوقا

۴. خچرخش

۵. خکار

بیشترین کاهش قیمت

۱. غدشت

۲. شاملا

۳. فنورد

۴. شپارس

۵. تکشا

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

احتمال بازگشت بورس قوت گرفت

حمایت: محدوده یک میلیون ۳۸۰ و ۳۵۰ هزار واحد.

مقاومت: یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد.

تحلیل: احتمال دارد مثبت شدن بازار امروز پولبک به سطح شکسته شده باشد و بنابراین همچنان نمی‌توان نتیجه قطعی در خصوص بهبود بازار گرفت.

مهم‌ترین خبارها

خالص ورود / خروج پول حقیقی

احتمال بازگشت بورس قوت گرفت

(اعداد به میلیارد تومان)، معامله‌گران حقیقی طی معاملات امروز ۱۹ میلیارد تومان نقدینگی به بازار تزریق کردند.

ابلاغیه سازمان بورس مبنی بر تقسیم ۲۰ درصد سود سهام هلدینگ‌ها

احتمال بازگشت بورس قوت گرفت

مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس، موضوع اصلاح ماده ۵۸ اساسنامه هلدینگ‌ها را ابلاغ و اعلام کرد: به استناد بند ۸ صورتجلسه ۵ آبان سال ۱۴۰۰ هیأت مدیره سازمان بورس و با عنایت به موافقت ریاست سازمان در نامه ۱۲ مرداد این مدیریت، ماده ۵۸ اساسنامه هلدینگ‌ها (سهامی عام و خاص) به شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده ۵۸: سود حاصل از فروش سهام موجود در سبد سهام شرکت در هر سال تا میزانی که منجر به زیان انباشته نشود به حساب اندوخته سرمایه‌ای منتقل و پس از رسیدن به نصف سرمایه ثبت شده شرکت و اخذ مجوز از سازمان بورس بنا به پیشنهاد هیأت مدیره و با تصمیم مجمع فوق‌العاده قابل تبدیل به سرمایه است.

اندوخته سرمایه‌ای تا زمان ادامه فعالیت شرکت غیر قابل تقسیم بوده و صرفاً برای حفظ روند سوددهی شرکت با پیشنهاد هیئت مدیره و تصویب مجمع عمومی عادی هر سال می‌توان حداکثر تا ۲۰ درصد از مبلغی که در همان سال به حساب اندوخته سرمایه منظور می‌شود، بین صاحبان سهام تقسیم کرد.

تبصره یک: کسری مبلغ منظور شده حساب اندوخته سرمایه‌ای به دلیل جلوگیری از انعکاس زیان انباشته باید از محل اولین سود انباشته در سنوات آتی تخصیص یابد.

تبصره ۲: در صورت وجود زیان انباشته، اندوخته سرمایه‌ای به میزان اقل اندوخته سرمایه‌ای پس از کسر زیان انباشته شرکت اصلی و اندوخته سرمایه‌ای پس از کسر زیان انباشته گروه، قابل تبدیل به سرمایه است. کلیه شرکت‌های مادر / هلدینگ (سهامی عام و خاص) موظف هستند با رعایت تشریفات مقرر در اساسنامه نسبت به اصلاح فوق حداکثر ظرف مدت شش ماه از تاریخ ابلاغ اقدام کنند.

اختیارمعامله با سررسید بلند مدت، به بورس تهران آمد

وحید مطهری نیا، سرپرست مدیریت عملیات بازار ابزارهای نوین مالی: گفت: قراردادهای اختیارمعامله مبتنی بر سهام شرکت شستا با سررسید شهریور ۱۴۰۲، هم‌اکنون در بازار اختیار بورس تهران فعال بوده و قابل معامله می‌باشند. همچنین دوره معاملاتی قراردادهای اختیارمعامله سهام شرکت ملی صنایع مس ایران (فملی) با سررسید مهرماه ۱۴۰۲ نیز از روز سه‌شنبه (۲۲ شهریور ماه ۱۴۰۱) آغاز خواهد شد. قراردادهای اختیارمعامله یکساله بر روی سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) نیز به زودی ارائه خواهد گردید.

وی افزود: نکته مهم در ارزش‌گذاری قراردادهای اختیار معامله با سررسیدهای بلندمدت، لحاظ سود تقسیمی دارایی‌های پایه اوراق اختیارمعامله مبتنی بر آن است. چنانچه دارایی پایه قراردادهای اختیار معامله در طول دوره معاملاتی این قراردادها مشمول پرداخت سود نقدی شوند، این مبلغ باید در ارزش‌گذاری قیمت (پریمیوم) قراردادهای اختیار معامله مبتنی بر همان دارایی پایه، لحاظ می‌شود.

۳۹ دستگاه شاهین با قیمت پایه در بورس کالا معامله شد

دقایقی قبل ۱۰۰ دستگاه خودروی شاهین گروه سایپا (با قابلیت افزایش عرضه به میزان ۱۰۰ دستگاه) با قیمت پایه ۳۰۴ میلیون تومان برای تحویل ۲۳ مهر ۱۴۰۱ در بورس کالای ایران عرضه شد که در همان دقایق ابتدایی ۳۹ دستگاه مورد معامله قرار گرفت. براساس اطلاعیه عرضه، خریداران ملزم به واریز ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و یک درصد مالیات نقل و انتقال و ۲ درصد مالیات شماره گذاری برچسب انرژی (برمبنای قیمت نهایی) و همچنین مبلغ ۴۲ میلیون و ۳۴ هزار و ۴۶۵ ریال به ازای هر خودرو (شامل بیمه شخص ثالث به مبلغ ۳۸ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۴۶۵ ریال و خدمات مرتبط با شماره گذاری و پلاک به مبلغ ۳ میلیون و ۸۹۷ هزار ریال) هستند. در این اطلاعیه همچنین اشاره شده انتخاب نمایندگی و امکان تعیین ررنگ خودرو (سفید یا مشکی) بدون هزینه در مرحله تکمیل وجه برای مشتری فراهم شده است.

افزایش سرمایه در کصدف

پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت کاشی صدف سرام استقلال آباده

درصد افزایش سرمایه: ۲۰۰ درصد

محل تأمین افزایش سرمایه: مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته

وصنعت

صورت‌های مالی سال مالی منتهی به ۱۴۰۱/۰۵/۳۱ (حسابرسی نشده) شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعت و تجارت

شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعت و تجارت در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۰۵/۳۱ ضمن ثبت افزایش سرمایه ۲۰۰ درصد و با لحاظ سرمایه جدید به ازای هر سهم ۵۰۱ ریال سود محقق کرده است. «وصنعت» با سرمایه ثبت شده ۱۸,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۰۵/۳۱ مبلغ ۹,۰۲۶,۷۸۶ میلیون ریال سود محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد رشد داشته است.️ نکته مهم: در مواردی که شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر سرمایه داشته باشد آهنگ رشد و یا افت سود خالص دارای اهمیت خواهد بود و نرخ رشد سود هر سهم کم اهمیت تلقی می‌شود.

فسپا

گزارش فعالیت ماهانه دوره ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۰۵/۳۱

شرکت گروه صنعتی سپاهان طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۰۵/۳۱ معادل ۲,۵۲۱,۰۲۶ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده است که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل هشت درصد افزایش داشته است.«فسپا» با سرمایه ثبت شده ۱,۳۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۵ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ مبلغ ۱۲,۱۲۳,۴۲۴ میلیون ریال درآمد فروش داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد رشد داشته است.

نقشه بازار

احتمال بازگشت بورس قوت گرفت

کد خبر 604921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.