‌حکومت و قدرت انگلستان در دست احزاب/با مرگ ملکه تغییری در سیاست‌های بریتانیا رخ نمی‌دهد

یک کارشناس مسائل بین‌الملل، قدرت انگلستان را در اختیار احزاب دانست و گفت: احزاب حاکم در این کشور سیاست‌های کلی را تعریف می‌کنند تا پس از ابلاغ توسط پادشاه یا ملکه، استراتژی‌های طراحی شده آنها اجرا شود.

سیدجلال ساداتیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص تأثیر مرگ ملکه انگلیس بر فضای سیاسی این کشور اظهار کرد: نقش ملکه یا پادشاه در انگلستان سلطنت تعیین شده است و این مقام نقشی در حکومت ندارد، قدرت در این کشور در دست احزاب حاکم است به همین دلیل با تغییر نخست‌وزیر و روی کار آمدن «الیزابت تراس» ممکن است تغییراتی در سیاست این کشور ایجاد شود اما از روی کار آمدن «چالز» به عنوان پادشاه نمی‌توان انتظار تغییری داشت.

وی تعیین سیاست‌های کلی در انگلستان را در اختیار احزاب دانست و افزود: این احزاب حاکم سیاست‌های کلی را تعریف می‌کنند تا پس از ابلاغ توسط پادشاه یا ملکه، استراتژی‌های طراحی شده آن‌ها اجرا شود.

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به معرفی نخست‌وزیر جدید انگلستان از سوی حزبی که اکثریت آرا را در اختیار دارد، یادآور شد: وزرای کابینه نیز از درون همین حزب انتخاب می‌شوند و با توجه به اینکه اکثریت پارلمان متعلق به حزب حاکم است، وزرای پیشنهادی نیاز به بررسی و تأیید صلاحیت ندارند.

وی اکثریت پارلمان انگلیس را در اختیار حزب محافظه‌کار دانست و گفت: پیش از امضای حکم نخست‌وزیری لیز تراس، ملکه از دنیا رفت اما اکنون حزب بیانیه و نظرات پیشنهادی خود را در اختیار پادشاه جدید می‌گذارد تا آن‌ها را ابلاغ کند در نتیجه روی کار آمدن چالز تغییری در زاویه دید سیاست انگلستان ایجاد نخواهد کرد.

کد خبر 604873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.