نظافت روزانه یک میلیون مترمربع از خیابان‌های نجف توسط پاکبانان مشهد

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد گفت: در ایام پیاده‌روی اربعین در عراق، پاکبانان اعزامی شهرداری مشهد، روزانه حدود یک میلیون مترمربع از خیابان‌های شهر نجف به‌ویژه در اطراف حرم حضرت علی(ع) را نظافت می‌کنند.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ۵۴۰ نیروی عملیاتی و ناظر با استفاده از ۲۵ دستگاه ماشین‌آلات مکانیزه، روزانه ۱۸۰ تن زباله را از سطح خیابان‌های نجف اشرف جمع‌آوری می‌کنند.

وی ادامه داد: فعالیت اصلی پاکبان‌های مشهدی در اطراف حرم امیرالمومنین (ع) است، به نحوی که ۷۵ درصد از فضا و حلقه پیرامونی حرم روزانه توسط این نیروها نظافت می‌شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد خاطرنشان کرد: علاوه بر این مناطق، نظافت مسیر حرم مطهر تا پل «ثوره‌العشرین» و بخشی از مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا و همچنین اطراف مسجد کوفه را پاکبانان مشهدی انجام می‌دهند که این عملیات به‌صورت رسمی از شانزدهم شهریورماه آغاز شده است و تا پایان مراسم اربعین ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در ایام پیاده‌روی اربعین در عراق پاکبانان اعزامی از شهرداری مشهد، روزانه حدود یک میلیون مترمربع از خیابان‌های شهر نجف به‌ویژه در اطراف حرم حضرت علی (ع) را نظافت می‌کنند.

کد خبر 604868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.