هزینه بیش از ۸ هزار میلیاردی برای زیرساخت‌های سفر اربعین/ اکنون شرایط بسیار ایده‌آل است

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: یکی از اقدامات بسیار مهم دولت سیزدهم هزینه‌کرد ۸۴۰۰ میلیارد تومان برای آماده کردن زیرساخت‌ها بود که با این اقدامات، جاده ایلام به مهران چهار بانده شد و توسعه زیرساخت‌ها در سایر بخش‌ها نیز به سرعت در دست اقدام قرار گرفت.

به گزارش ایمنا، سیدمجید میراحمدی در برنامه تلویزیونی صف اول به تشریح آخرین اقدامات انجام شده در تسهیل تردد زائران اربعین حسینی (ع) پرداخت و اظهار کرد: موضوع گرمای هوا و تراکم جمعیت دو مؤلفه بسیار تأثیرگذار در اربعین امسال بود و در نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی نیز همواره توجه داشتیم که تقویت زیرساخت‌های اربعین در دستور کار قرار بگیرد.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات بسیار مهم دولت سیزدهم هزینه‌کرد ۸,۴۰۰ میلیارد تومان برای آماده کردن زیرساخت‌ها بود که با این اقدامات، جاده ایلام به مهران چهاربانده شد و توسعه زیرساخت‌ها در سایر بخش‌ها نیز به سرعت در دست اقدام قرار گرفت.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به موضوع مهم تأمین آب خنک برای هموطنان زائر اضافه کرد: یکی از برنامه‌ریزی‌ها در ستاد مرکزی اربعین، افزایش طول سفر از دهم ماه صفر به یکم ماه صفر بود و این موضوع با استقبال جدی زائران مواجه شد.

میراحمدی اظهار کرد: یکی از دلایل مشکلات پیش آمده در مرزهای کشور تناسب نداشتن خروجی گیت‌های ایران با ورودی گیت‌های عراق بود که یکی از برنامه‌های مد نظر از همان ابتدا، تناسب‌سازی گیت‌ها بود.

وی خاطرنشان کرد: در سفر وزیر کشور به عراق موضوع تناسب‌سازی گیت‌ها در دستور کار اصلی قرار گرفت و طرف عراقی اعلام کردند که این موضوع بررسی و عملیاتی می‌شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه از نزدیک در روند تردد زائران حسینی در مرز مهران قرار گرفتیم، گفت: با توجه به ازدحام جمعیت در هوای گرم در مرزهای شش‌گانه کشور طی چهار ساعت جلسه و مشورت به این جمع‌بندی رسیدیم که مرزها بسته شود.

خط قرمز ستاد مرکزی اربعین حسینی امنیت و سلامت زائران است

میراحمدی تصریح کرد: خط قرمز ستاد مرکزی اربعین حسینی امنیت و سلامت زائران حسینی است و اعلام بسته شدن مرزها تصمیمی شجاعانه بود.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون شرایط بسیار ایده‌آل و روان است و روند تردد زائران حسینی به نحو مناسبی انجام می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: تصمیم بسته شدن مرزها، این امکان را فراهم کرد تا شرایط، مدیریت شود و لازم است از رسانه ملی در انعکاس به موقع اخبار و اطلاع‌رسانی مسئولانه تشکر کنم.

میراحمدی افزود: اتاق جنگ روانی معاندان تشکیل شد و فضای رعب‌آوری در داخل ایران و عراق ایجاد کردند که تلاش داشتند این حماسه بزرگ حسینی را تحت تأثیر قرار دهند که در این هدف ناکام ماندند.

وی همچنین گفت: مردم عراق هم به کمک زائران حسینی آمده‌اند که بسیار ارزشمند است.

معاون وزیر کشور گفت: استانداران، فرماندهان اصلی عملیات اربعین هستند و شبانه‌روز برای خدمت رسانی به زائران تلاش می‌کنند.

میراحمدی با بیان اینکه مدیریت اربعین را باید با تمام ملاحظات و شرایط در نظر گرفت، ادامه داد: در اربعین، مدیریت جمعیت میلیونی با ابعاد و پیچیدگی‌هایش مطرح است و منتقدان باید این واقعیت‌ها را در تحلیل‌ها و نقطه نظراتشان در نظر داشته باشند.

وی تاکید کرد: امروز مسئولان، با همه ظرفیت در عرصه حاضرند و تمام برنامه‌ها با پیش‌بینی انجام شده، جلو می‌رود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین، اظهار کرد: با وجود تاکیدهایی که برای ثبت‌نام زائران در سامانه سماح انجام شد، برآوردها از این حکایت دارد که یک‌سوم از زائران در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند. این در حالی است که این موضوع برای برنامه‌ریزی و مدیریت این حرکت بزرگ، لازم بود.

میراحمدی در خصوص بیمه زائران نیز گفت: برای بیمه، ۱۸ هزار تومان اخذ شد اما خدمات تا صددرصد ارتقا یافت.

وی با تقدیر از مردم شریف عراق در پذیرایی زائران اباعبدالله الحسین (ع)، خاطرنشان کرد: وحدت و همدلی دو ملت بزرگ ایران و عراق را همواره باید پاس بداریم.

منبع: ایسنا

کد خبر 604834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.