شهروندان بهترین قاضی و معیار برای سنجش عملکرد مدیران هستند

شورای ششم فارغ از هر گونه شعار خود را متعهد به خدمت به شهروندان می‌داند و معتقد است باید به خواست و نظر شهروندان احترام گذاشت، شهروندان خود بهترین معیار و قاضی برای سنجش عملکرد مدیران هستند، امروز نوبت کار و تلاش و خدمت است و از شعارهای انتخاباتی باید دوری کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا و بر اساس یادداشتی از محمود کبیری‌یگانه، معاونت ارتباطات و بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، امور بدون هیچ گونه ادعا، شعار و تبلیغاتی کافی است امروز از هر شهروند معمولی شهر تهران درباره توسعه و پیشرفت شهر تهران در این دو دهه سوال شود، طراحی، احداث، تکمیل، تجهیز، توسعه و ارائه بسیاری از خدمات شهری، پروژه‌های بزرگ فنی و عمرانی، فضای سبز، حمل و نقل و ترافیک، معابر و میادین و بزرگراه‌ها و بسیاری از خدمات کوچک و بزرگ این روزهای تهران محصول و خروجی دوران مدیریت یک و نیم دهه‌ای همین طیف در شورای اسلامی و شهرداری تهران است. به سختی می‌توان پروژه‌ای متعلق به دوران انقلاب را در شهر تهران نام برد که طراحی، ایجاد یا تکمیل آن به سه دوره گذشته گره نخورده باشد و چه بسا علت طولانی شدن و تداوم مدیریت جهادی نیز عملکرد آنها بوده که نه در غالب مناظره و تبلیغات و هیاهو بلکه در میدان عمل و اجرا توسط شهروندان خوانش شده است.

چنین ادعایی مبتنی بر آمار و سند است، کافی است برخی آمارهای موجود در سند تحویل و تحویل شورای پنجم که توسط خود ایشان تهیه شده را مرور کنیم، بدهی شهرداری از ۵۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در سال ۹۶ به ۷۲ میلیارد رو ۳۷۹ میلیون یال افزایش یافته است، بدهی بانکی شهرداری از ۱۹۴ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال در سال ۹۶ به حدود سه برابر یعنی ۵۶۰ میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است! از مجموع ٣٠٠ کیلومتر خطوط مترو، تنها ٧٩ کیلومتر و در طی ٢٢ سال مدیریت قبل از مدیریت جهادی ساخته شد و ٢٢٠ کیلومتر در دوره مدیریت جهادی ساخته و به بهره‌برداری رسید. در طول چهار سال مدیریت شورای پنجم یک کیلومتر به خطوط مترو اضافه نشد و اگر تعدادی ایستگاه به بهره‌برداری رسید، در واقع همان ایستگاه‌های دوران مدیریت جهادی با پیشرفت بالای ۹۰ درصد بود.

علاوه‌بر این انبارهای تجهیزات مترو که در شهریور ۹۶ قطعات و نیاز ناوگان مترو را تأمین می‌کرد در کمال تعجب در شهریور ۱۴۰۰ خالی خالی شده بودند. در دوره چهار ساله، شورای پنجم حتی یک رام قطار خریداری نکردند و با شعار خرید ۶۳۰ واگن، به جز حرف، کمترین پرداخت برای شروع به ساخت انجام نشد.

همچنین تعداد اتوبوس شهری در پایان دوره مدیریت جهادی به اذعان خودشان بیش از شش هزار دستگاه بوده و در سال ۱۴۰۰ به کمتر ۲۲۰۰ دستگاه تقلیل یافت. از سوی دیگر میزان جابه‌جایی روزانه مسافران با اتوبوس‌های شهری از ۲۸۲ میلیون مسافر در سال ۹۶ به ۱۸۷ میلیون مسافر در سال ۱۴۰۰ تقلیل یافت و متوسط سرفاصله اعزام اتوبوس از ۲۰ دقیقه در سال ۹۶ به ۲۵ دقیقه در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

برخلاف شعارها شورای پنجمی‌ها در حوزه فضای سبز و باغات، از مجموع ۸۱ هکتار باغات تملک شده تا سال ۱۴۰۰ توسط شهرداری، بیش از ۷۰ هکتار آن مربوط به قبل از سال ۹۶ بوده و از ۶۰۰۱۷ هکتار بوستان‌ها و پارک‌های تهران تا سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۵۸۴۷۵ هکتار آن در قبل از سال ۹۶ احداث شده است. با چنین آماری در حوزه فضای سبز تعداد روزهای سالم از ۱۶۵ روز هوای پاک در سال ۹۶ به ۱۵۴ روز در سال ۱۴۰۰ کاهش یافته است. در بحث ایمنی شهر تهران نیز از مجموع ۱۳۳ ایستگاه فعال آتش‌نشانی تا سال ۱۴۰۰، ۱۲۶ ایستگاه مربوط به دوره‌های گذشته بوده است. علاوه بر این سرانه فضاهای ورزشی، طول شبکه بزرگراهی، ساخت تونل، پل‌های شهری و سایر پروژه‌های فنی و عمرانی و خدماتی به گواه آمار نزدیک به صفر بوده و قبل از سال ۹۶ احداث شده است.

نکته قابل تأمل در مورد آمار نیروی انسانی مورد ادعای شورای پنجم، تناقض در گفتار آنها است، شورای پنجم امروز در حالی مدعی کاهش کارکنان شهرداری و جذب نکردن نیرو در چهار سال گذشته است که چندی پیش همان اعضا نسبت به تعدیل نیروهای جذب شده در چهار سال اخیر گله داشتند! از سویی در همین چهار سال مورد ادعای شورای پنجم تعداد پست‌های مدیریتی مجموعه شهرداری تهران از ۴۶۳۷ پست به ۵۵۴۱ پست افزایش یافتند، یعنی قریب به یک هزار پست مدیریتی در دوره پنجم ایجاد شد که محل تأمل است و نکته قابل تامل‌تر آنجایی است که همین مدعیان در بدو ورود به مدیریت شهری و از آنجایی که جریان جذب نیرو بسته شده بود اقدام به عزل مدیران و حتی رؤسای ادارات از پست‌هایشان کرده تا به بهانه جذب مدیر نیروهایی خودی را وارد مدیریت شهری کنند.

ورای هرگونه شعار و آمار آنچه شهروندان تهرانی از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ در میدان عمل و بستر شهر تهران دیدند رکود، سکوت، انسداد و خاموشی پروژه‌های شهری بود، سکونی که محصول ذهنیت‌سازی نبوده و آثار و تبعات خود را در توقف رشد و توسعه شهر تهران نشان داده بود، شورای ششم به عنوان میراث‌دار چنین مدیریت منفعل و ناکارآمدی در یک سال گذشته روح تازه‌ای به شهر و مدیریت شهری بخشیده است، افتتاح پایانه متروی اکباتان، آغاز عملیات شاخه غربی یادگار امام، آغاز عملیات ساخت پنج هزار واحد مسکونی در شهر ری و ساخت بوستان ۱۶ هکتاری ایرانیان و طراحی و برسی ده‌ها پروژه کوچک و بزرگ حاکی از آن است که مدیریت شهر تهران از خمودی و سکون خارج شده و شهر تهران در حال حرکت و پویایی است.

شورای ششم فارغ از هر گونه شعار خود را متعهد به خدمت به شهروندان می‌داند، و معتقد است باید به خواست و نظر شهروندان احترام گذاشت، شهروندان خود بهترین معیار و قاضی برای سنجش عملکرد مدیران هستند، امروز نوبت کار و تلاش و خدمت است و از شعارهای انتخاباتی باید دوری کرد.

کد خبر 604782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.