برای افزایش تعداد و نوسازی اتوبوس‌های شهر برنامه داریم

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: این معاونت برنامه‌هایی برای افزایش تعداد و نوسازی اتوبوس‌های شهر اصفهان دارد که به ‌مرور در سیستم ناوگان حمل‌ونقل همگانی انجام می‌شود.

حسین حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص سامانه هوشمند حمل‌ونقل همگانی، اظهار کرد: هدف از ایجاد سامانه هوشمند حمل‌ونقل همگانی که به‌تازگی رونمایی شد، این است که شهروندان هنگام استفاده از اتوبوس بتوانند برای سفرهای درون‌شهری خود اطلاعات کافی از خطوط اتوبوسرانی و ایستگاه‌ها داشته باشند و بدانند زمان رسیدن اتوبوس چند دقیقه به ایستگاه چقدر است تا بتوانند برنامه سفرهای درون‌شهری خود را تنظیم کنند.

وی با بیان اینکه در تمام اتوبوس‌ها دستگاه‌هایی نصب شده است که موقعیت اتوبوس‌ها را رصد و به مانیتور مرکزی اتوبوسرانی گزارش می‌کند، افزود: با این اقدام زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه نیز به اطلاع شهروندان می‌رسد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه ۵۰ تابلوی هوشمند در بعضی از ایستگاه‌های پرتردد اتوبوس برای نمایش زمان رسیدن اتوبوس و اطلاع از خطوط فعال اتوبوس نصب شده است، گفت: شهروندان اصفهانی می‌توانند اپلیکیشن «اصرو» (سامانه موقعیت‌یاب اتوبوس و پرداخت الکترونیک) را از طریق مراجعه به سامانه «اصفهان من» به نشانی my.isfahan.ir در بخش حمل‌ونقل و ترافیک مشاهده، روی گزینه «اطلاع از زمان رسیدن اتوبوس» کلیک و پس از دریافت، روی تلفن همراه خود نصب کنند.

وی ادامه داد: «اصرو» به‌عنوان سامانه موقعیت‌یاب اتوبوس و پرداخت الکترونیک، به‌گونه‌ای طراحی شده است که زمان تقریبی رسیدن اتوبوس به ایستگاه‌ها را برای شهروندان مشخص می‌کند؛ همچنین این سامانه علاوه بر نمایش مسیر و محل دقیق ناوگان به شهروندان، اتوبوس‌های خراب و متوقف در مسیر را نیز به اپراتور نشان می‌دهد.

حق شناس افزود: شهروندان می‌توانند از طریق اپلیکیشن «اصرو» علاوه بر مشاهده محل اتوبوس‌ها، بهترین مسیر برای رسیدن به مقصد را انتخاب و برنامه سفر خود را تنظیم کنند.

وی اضافه کرد: معاونت حمل‌ونقل شهرداری اصفهان برنامه‌هایی برای افزایش تعداد و نوسازی اتوبوس‌های شهر دارد که به مرور این اقدام در سیستم ناوگان حمل‌ونقل همگانی انجام می‌شود.

کد خبر 604757

برچسب‌ها