توسعه همه‌جانبه و پایدار با اجرای برنامه هفتم

یک فعال سیاسی اجرای برنامه هفتم توسعه را زمینه‌ساز اجرای کامل گام دوم انقلاب دانست و گفت: با توجه به محورهایی که در هر بخش از این برنامه اعلام شد، می‌توان گفت که یک توسعه همه‌جانبه و پایدار بر مبنای عدالت و تأمین منافع و امنیت ملی و ایجاد یک حکومت مردمی در نظر گرفته شده است.

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص ابلاغ برنامه هفتم توسعه از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: با توجه به مفاهیم مطرح شده در بیانیه گام دوم انقلاب، می‌توان گفت که در عمل برنامه هفتم مشابه برنامه‌های گام دوم است و حداقل زیرساخت‌های پنج سال از ۴۰ سال گام دوم با اجرای این برنامه ایجاد خواهد شد.

وی اجرای برنامه هفتم توسعه را زمینه‌ساز اجرای کامل گام دوم انقلاب دانست و افزود: با توجه به محورهایی که در هر بخش اعلام شد از جمله اقتصادی، تقویت و تأمین زیرساخت‌ها، مسائل قوه قضائیه و فرهنگ و هنر، می‌توان گفت که یک توسعه همه‌جانبه و پایدار بر مبنای عدالت و تأمین منافع و امنیت ملی و ایجاد یک حکومت مردمی برای مردم، با مردم و بین مردم در نظر گرفته شده است.

این فعال سیاسی اکثر مطالبی که رهبر در برنامه هفتم توسعه مطرح کردند را مطالبات مردم، نخبگان و تجربه ۴۰ سال گذشته معرفی کرد و گفت: مسئولان کشور باید برای اجرای محورهای این برنامه به طور جدی تلاش کنند تا به اهداف برنامه دست یابیم.

وی با اشاره به نقش دولت در اجرای برنامه هفتم توسعه یادآور شد: بخشی از مسئولیت اجرای برنامه هفتم توسعه مربوط به دولت است اما اکثر بندهای آن به گونه‌ای مربوط به وظایف دولت می‌شود و دولت باید زیرساخت‌های اجرای برنامه را فراهم و بودجه لازم را تأمین کند.

کنعانی‌مقدم هماهنگی بین قوا را از دیگر شرایط اجرای برنامه هفتم توسعه دانست و ادامه داد: این توسعه همه‌جانبه و پایدار است زیرا محورها به گونه‌ای انتخاب شده است که بر اثر مرور زمان اثرات خود را از دست ندهد بلکه گامی برای گام‌های بعدی توسعه کشور باشد.

وی درباره نقش برنامه هفتم در حل مشکلات کنونی کشور گفت: در صورتی که ۶۰ درصد برنامه اجرا شود به این اهداف دست خواهیم یافت، اما کمتر از ۳۰ تا ۴۰ درصد از برنامه‌های پنج ساله پنجم و ششم اجرا شده است و همین موضوع عقب‌افتادگی ایجاد کرد و باعث شد نتوانیم به چشم‌انداز ۱۴۰۴ دست یابیم.

کد خبر 604722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.