امیدواریم ماه آینده قرارداد کریدورهای ریلی با پیمانکاران بسته شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدواریم در یک ماه آینده همه این کریدورها در یک قرارداد عمده با سازندگان و پیمانکاران ایرانی بسته شود و در یک زمان‌بندی اعلام شده وزارتخانه بتواند تعهدات را انجام داده و خدمتگزاری خود را به مردم اثبات کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید صولت مرتضوی عصر دوشنبه در حاشیه نشست تأمین منابع طرح‌های ریلی کشور در وزارت راه و شهرسازی که در حضور رستم قاسمی برگزار شده است، اظهار کرد: امروز در دو نشست صبح و عصر برای تأمین منابع مالی طرح‌های ریلی کشور مصوب دور نخست سفر استانی رئیس جمهور برگزار شد که بخشی از این طرح‌های ریلی بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند و با منابعی محدود در حال تکمیل هستند، تصمیمات خوبی گرفته شد.

وی افزود: در نشست صبح که با حضور ۱۸ استاندار برگزار شد تصمیم گرفته شد که این طرح‌ها از محل منابع عمومی تأمین منابع شود و مقرر گردید این منابع در بازه زمانی مشخصی تخصیص داده شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: بخشی از طرح‌های ریلی بزرگ هستند و قرار بود از محل تهاتر نفت اجرا شوند که با پیگیری‌های رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی مجوز لازم برای تهاتر گرفته شد و این جلسه برای تعیین طرح‌های است که از محل تهاتر نفت اجرا می‌شوند و حدود هشت طرح بزرگ نظیر طرح ریلی چابهار _ زاهدان، طرح قطار سریع‌السیر تهران- مشهد، طرح ریلی رشت- آستارا، طرح ریلی خرم آباد-درود و طرح اندیمشک به اهواز، طرح بوشهر_ شیراز با شیراز بوشهر - عسلویه و دیگر طرح‌های متعدد هستند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: در این نشست برای تأمین منابع این طرح‌ها تصمیم گیری و تصویب شد که پس از طی تشریفات اداری امیدواریم عملیات تکمیلی در اجرا هرچه سریع‌تر انجام شود.

رسالت ما اجرای تعهدات سفرهای رئیس جمهور است

رستم قاسمی نیز حاشیه نخستین نشست پیگیری طرح‌های ریلی کشور در جمع خبرنگاران، وظیفه و رسالت وزارت راه و شهرسازی را اجرای تعهدات سفرهای رئیس جمهور مطرح کرد و گفت: امیدواریم در یک ماه آینده همه این کریدورها در یک قرارداد عمده با سازندگان و پیمانکاران ایرانی بسته شود و در یک زمان‌بندی اعلام شده وزارتخانه بتواند تعهدات را انجام داده و خدمتگزاری خود را به مردم اثبات کند.

وی با قدردانی از سید صولت مرتضوی گفت: حضور معاون اجرایی رئیس جمهور در این نشست کمک به وزارتخانه بود و امیدواریم این مصوبات به زودی اجرا شود.

کد خبر 604697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.