ضبط ویدئوی 4K ProRes در آیفون ۱۴ پرو به چه میزان حافظه نیاز دارد؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که ضبط ویدئوی 4K ProRes در آیفون ۱۴ پرو حداقل به ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی نیاز دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ضبط ویدئوهای ProRes در مدل ۱۲۸ گیگابایتی آیفون ۱۴ پرو به وضوح 1080p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه محدود شده است. در واقع کاربران باید برای ثبت ویدئوهای 4K ProRes با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه از مدل ۲۵۶ گیگابایتی، ۵۱۲ گیگابایتی یا یک ترابایتی آیفون ۱۴ پرو استفاده کنند. شرکت اپل در رویداد معرفی سری آیفون ۱۴ اعلام کرد نسخه ۱۲۸ گیگابایتی مدل‌های پرو این گوشی‌ها از ضبط ویدئوهای ProRes با کیفیت 1080p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند و مدل ۲۵۶ گیگابایتی به بالا امکان ضبط ProRes با وضوح 4K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را ارائه می‌دهند.

پشتیبانی نکردن از ضبط ویدئوی 4K ProRes در مدل‌های ۱۲۸ گیگابایتی آیفون ۱۴ پرو، احتمالاً به دلیل حجم بسیار زیاد فایل‌های 4K است. اپل اعلام کرده است که یک ویدئوی ۱۰ بیتی ProRes یک دقیقه‌ای با وضوح 1080p تقریباً ۱.۷ گیگابایت حجم خواهد داشت و اگر وضوح آن به 4K ارتقا پیدا کند، حجم آن به شش گیگابایت خواهد رسید.

ProRes که اولین بار با مدل‌های پرو آیفون ۱۳ معرفی شد به خانواده‌ای از کدک‌های اپل اشاره دارد که می‌توانند ویدئوها را با حفظ کیفیت بالای تصویر، فشرده کنند. به گفته شرکت اپل، ProRes به عنوان فرمت جهانی برای ویدئوهایی با کیفیت بالا مانند تبلیغات و فیلم‌های بلند طراحی شده است. به نظر می‌رسد که امکان ضبط ویدئو ProRes در آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس استاندارد وجود ندارد.

کد خبر 604687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.