عملیات عمرانی پارکینگ زیرسطحی توحید چه زمانی به پایان می‌رسد؟

عضو کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه برای احداث پروژه پارکینگ زیرسطحی خیابان توحید ۱۶۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود، گفت: ظرفیت این پارکینگ ۳۶۰ دستگاه خودرو است و تلاش بر این است که این پارکینگ به صورت تمام اتوماتیک و هوشمند به بهره‌برداری برسد.

محمدرضا فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص پارکینگ زیرسطحی خیابان توحید، اظهار کرد: قرارداد پارکینگ خیابان توحید اسفندماه ۹۹ منعقد شد و مدت قرارداد ۱۴ ماه بوده است، کل بودجه پیش‌بینی شده برای این طرح با احتساب تجهیزات هوشمندسازی و ترافیکی حدود ۱۶۰ میلیارد تومان است، این در حالی است که پس از انعقاد قرارداد پارکینگ، طی چند مرحله، بودجه برای آغاز به کار این پروژه اختصاص داده شده بود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت این پارکینگ ۳۶۰ دستگاه است، ادامه داد: پارکینگ زیرسطحی خیابان توحید تاکنون حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال عملیات عمرانی این پروژه به اتمام برسد. تاکنون ۱۲۷ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و حدود ۳۳ میلیارد تومان دیگر برای اتمام آن نیاز است.

عضو کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه حدود ۵۰۰ متر طول این پارکینگ است، تصریح کرد: به دلیل گرانی زمین و مشکلات ترافیکی و آزادسازی خیابان توحید، شهرداری سعی کرده است این پارکینگ را زیر خیابان و به صورت زیرسطحی احداث کند، زیرا پارکینگ‌های زیرسطحی به لحاظ تملکی به صرفه‌تر از پارکینگ‌های روسطحی و طبقاتی است.

وی اضافه کرد: ظرفیت پارکینگ زیرسطحی خیابان توحید ۳۶۰ دستگاه خودرو است و تلاش بر این است که این پارکینگ به صورت تمام اتوماتیک و هوشمند به بهره‌برداری برسد.

فلاح خاطرنشان کرد: با احداث هر پارکینگ زمینه‌ای ایجاد می‌شود تا خودروها در پارکینگ پارک شود و از پارک‌های حاشیه‌ای و دوبل جلوگیری می‌شود. همچنین ظرفیتی ایجاد می‌شود که خودروها به صورت متمرکز در یک مکان امن پارک شود. به صورت قطعی ایجاد پارکینگ در هر خیابان به ویژه خیابان‌های پرتردد و شلوغ می‌تواند از ترافیک و ازدحام خودروها جلوگیری کند.

تلاش مدیریت شهری برای هوشمندسازی سیستم حمل‌ونقل

وی در خصوص رویکرد مدیریت شهری در زمینه هوشمندسازی، افزود: در دوره ششم شهرداری را مجاب کردیم که در تمام حوزه‌ها به سمت هوشمندسازی حرکت کند. در زمینه شهرسازی اقداماتی در این راستا انجام گرفته است تا با همراهی و همگامی شهروندان و توجه مسئولان و مدیران شهرداری بتوانیم به صورت صددرصد پروانه‌های ساختمانی را به صورت هوشمند صادر کنیم.

عضو کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حوزه‌های دیگر به ویژه حوزه حمل‌ونقل نیز شهرداری را مجاب کردیم در قسمت‌های مختلف از جمله مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی به ویژه در بحث ترافیک و حمل‌ونقل مباحث را به سمت هوشمندسازی سوق دهد تا شهروندان از این مزایا بهره‌مند شوند، چرا که سود و منفعت این اقدام برای شهرداری و شهروندان خواهد بود.

وی گفت: امیدواریم طی چند سالی که در خدمت مردم در شورای اسلامی شهر اصفهان هستیم، حوزه‌های ترافیکی و حمل‌ونقل را به سیستم هوشمندسازی تجهیز کنیم.

کد خبر 604684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.