اقدام موثری در حوزه تملک و بازگشایی معابر مشهد انجام نشده است

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در حوزه تملک و بازگشایی معابر در شش ماه گذشته طبق گزارشات ارائه شده، اقدام موثری انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامحسین صاحبی امروز _ دوشنبه بیست و یکم شهریورماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر با بیان اینکه برای اجرای موفق پروژه‌ها و تسریع عملیات اجرایی، باید شهروندان را پای کار بیاوریم، اظهار کرد: هنر نیروهای متخصص مدیریت شهری و سازمان بازآفرینی، ارتباط مناسب و سازنده با شهروندان و توجیه و اقناع آنها در زمینه تسهیلات و طرح‌های مختلف در مناطق است.

وی ادامه داد: دستور کار اول این جلسه مربوط به کرانه شمالی مشهد بود که در چند ماه اخیر این پروژه راه‌اندازی شده و شامل دو پروژه بزرگ بوده و پروژه ساماندهی "کال کشف" و پروژه اجرای بزرگراه دوم حاشیه شهر مشهد و به اصطلاح بزرگراه جاده گاز از جمله این موارد است.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد گفت: دستور کار دیگری که در کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر مطرح شد، موضوع تبصره‌ای درباره تملک و بازگشایی معابر بود که متولیان این حوزه در کمیسیون گزارشی را ارائه دادند و مشخص شد اقدامات انجام شده به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: در تبصره ١۵ بودجه امسال قیدی داریم که از کل اعتبارات تملک شهرداری مشهد، ۷۰ درصد آن مربوط به حاشیه شهر بوده؛ این موضوع در بودجه ۱۴۰۱ دیده شده است، اما طبق گزارشی که در کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر ارائه شد، این موضوع محقق نشده است و در گزارش‌ها تناقض‌هایی وجود دارد.

صاحبی افزود: در حوزه تملک و بازگشایی معابر در شش ماه گذشته طبق گزارشات ارائه شده، اقدامات به طور تقریبی صفر بوده است، با اینکه در بودجه ۱۴۰۰ طبق تبصره ۱۶، ۱۰۰ میلیارد تومان دیده شده بود، اما هیچ اقدامی در این حوزه انجام نشد و می‌توان گفت عملکرد در این حوزه صفر بوده است.

وی اضافه‌کرد: متولی و پیگیری‌کننده در حوزه بهسازی و نوسازی منازل در حاشیه شهر، سازمان بازآفرینی شهرداری است، در سال ۱۴۰۰ اعتباری که برای بازآفرینی و نوسازی در حاشیه شهر پرداخت شده، ۶۵۰ میلیون تومان بوده و در سال ۱۴۰۱ در شش ماهه اول تنها ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارائه شده است، در صورتی که اعتباراتی که دستگاه‌های مختلف برای این منظور در نظر گرفته‌اند، برای مثال شهرداری ۱۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه، بنیاد مسکن ١٠٠ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه و ۲۵ میلیون تومان بلاعوض و ۲۰۰ میلیون تومان نیز بنیاد علوی وام قرض‌الحسنه می‌دهد که در مجموع برای هر واحد مسکونی که نوسازی می‌شود، ۴۲۵ میلیون تومان تسهیلات دیده شده که هیچ اقدامی در سال گذشته و شش ماهه اول امسال انجام نشده است.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در این زمینه میلیاردها تومان اعتبار وجود دارد که شهروندان از آن بی‌بهره مانده‌اند، در حوزه بازآفرینی ۳۴ دفتر تسهیلگری داریم که یکی از وظایف این دفاتر، تسهیل دریافت همین اعتبارات و پیگیری مسائل شهروندان و اقناع در جهت نوسازی منازل است.

کد خبر 604583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.