نادیده گرفتن منافع عمومی دلیل ناکارآمدی طرح‌های محدوده «کن»

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران با اشاره به محدوده ۱۱۲۰ هکتاری کن، گفت: برای این محدوده طرح‌های ناکارآمدی تهیه و تصویب شده است که نادیده گرفتن منافع عمومی و شهر در این طرح‌ها، منجر به استقبال نکردن اهالی از آن شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، حمیدرضا صارمی با اشاره به بازدید سه ساعته شهردار تهران از محدوده «کن» اظهار کرد: محدوده ۱۱۲۰ هکتاری کن، یکی از محدوده‌های مهم و واجد ارزش پایتخت محسوب می‌شود که لازم است به عنوان یک سرمایه طبیعی حفظ شود، اما در دهه‌های گذشته طرح اجرایی مصوب نداشته است.

وی با بیان اینکه طرح‌هایی که تاکنون برای محدوده کن تهیه و تصویب شده، ناکارآمد است، ادامه داد: نادیده گرفتن منافع عمومی و شهر در این طرح‌ها، منجر به استقبال نکردن اهالی از آن شده و این مسئله با وجود ظرفیت‌های فراوان در این محدوده، موجب کند شدن فعالیت‌ها و روند نوسازی بافت فرسوده در این محله شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران اضافه کرد: تأکید شهردار پایتخت در طرح جدید بر حفظ حقوق شهروندان و شهر است و فعالیت‌های تعیین شده برای استقرار در محدوده کن متناسب با بافت غالب محله خواهد بود.

کد خبر 604569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.