۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
سنندج به استقبال مهر می‌رود

شهردار سنندج از اجرای طرح استقبال از مهر در آستانه بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: همه سازمان‌ها و مناطق تابعه شهرداری اقدامات لازم را درخصوص رفع مشکلات سطح شهر در راستای رفاه حال شهروندان انجام دهند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری سنندج، سیدانور رشیدی در جلسه هماهنگی استقبال از ماه مهر و بازگشایی مدارس، اظهار کرد: شهرداری نقش مهمی در آماده‌سازی شهر در ایام و مناسبت‌های مختلف دارد و در همین راستا برنامه‌ریزی‌های لازم برای استقبال از ماه مهر انجام داده است.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به ماه مهر و بازگشایی مدارس، شهرداری در کنار فضاسازی مناسب سطح شهر، اقدامات و تمهیدات لازم را در راستای اجرای طرح استقبال از مهرماه انجام دهند.

شهردار سنندج با بیان اینکه طرح استقبال از مهر به منظور ارتقای سطح خدمات، فضاسازی و آماده‌سازی هرچه بهتر سطح شهر در آستانه بازگشایی مدارس انجام می‌شود به وظایف کمیته‌های مختلف در این خصوص اشاره و خاطرنشان کرد: خط‌کشی خطوط عابر پیاده به ویژه جلوی مدارس با هماهنگی سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل، پاکسازی و شست‌وشوی دیوار و رفت‌وروب معابر اطراف مدارس سطح شهر و برداشت نخاله‌های ساختمانی، ممنوعیت حفاری در نخستین هفته مهرماه و پایان شهریورماه مگر در موارد حوادث و اتفاقات، شست‌وشوی خیابان‌ها و انهار را با اولویت معابر اصلی و معابر منتهی به مدارس، شست‌وشو و در صورت لزوم ترمیم خطوط عابر پیاده با اولویت مسیرهای منتهی به مدارس هماهنگی با سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل جهت ترمیم و بازسازی سرعت‌گیرهای سطح شهر، تسریع در انجام لکه‌گیری آسفالت، ترمیم نوارهای حفاری، بازسازی و استانداردسازی سرعت‌گیرهای آسفالت و تسریع در اتمام پروژه‌ی بازسازی پیاده‌روها از وظایف کمیته فنی و عمرانی و عمران و بازآفرینی شهرداری است.

رشیدی تصریح کرد: لازم است کمیته سیما و منظر و فضای سبز شهری ستاد استقبال از ماه مهر نسبت به تهیه و نصب المان‌های موضوعی و جانمایی آن در سطح شهر و ناحیه منفصل، انجام نقاشی‌های موضوعی روی دیوار مدارس و هماهنگی با مناطق جهت گلکاری فصلی و کشت پاییزه با اولویت میادین و معابر اصلی و فضاهای سبز جنب مدارس اقدامات لازم را انجام دهد.

وی اضافه کرد: بازنگری تابلوهای ترافیکی سطح شهر و رفع نواقص، اصلاح هندسی نقاط حادثه‌خیز، بازبینی خط‌کشی مقابل مدارس و ترمیم آنها قبل از مهرماه، نصب علائم ایمنی و هشدار دهنده در مقابل مدارس، بازدید تمام چراغ‌های راهنمایی سطح شهر و در صورت لزوم تعمیر و بازسازی چراغ‌های راهنمایی و تایمردار سطح شهر، نصب علائم هشدار دهنده و ترافیکی مخصوصاً در نواحی منفصل و حضور نیروهای پلیس راهنمایی در تقاطع و مسیرهای دارای ترافیکی همکاری و هماهنگی با پلیس راهور برای انجام طرح‌های موقت ترافیکی خصوصاً در ساعات تردد دانش و نصب بنرهای هشدار دهنده و هدایت کننده ترافیکی برای آمادگی رانندگان و شهروندان از هفته قبل از اول مهرماه، از رسالت‌های کمیته ترافیک در استقبال از ماه مهر است.

شهردار سنندج گفت: کمیته برنامه و بودجه و مالی ضمن بررسی درخواست مالی کمیته‌ها در اسرع زمان و اعلام تخصیص، باید همکاری و حمایت لازم را برای مساعدت مالی مناطق و سازمان‌ها در زمینه انجام مصوبات داشته باشد.

رشیدی با اشاره به رسالت کمیته حمل‌ونقل بار و مسافر ستاد استقبال از ماه مهر اشاره و تاکید کرد: شست‌وشو و رنگ‌آمیزی ایستگاه‌های اتوبوس، ترمیم صندلی‌های داخل اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها، کارواش و شست‌وشو داخل و بدنه اتوبوس‌ها و در صورت وجود مینی‌بوس‌ها، نصب بنرهای موضوعی روی بدنه ناوگان اتوبوسرانی با هماهنگی حوزه مدیریت فرهنگی و همکاری کامل با مدارس برای اختصاص اتوبوس و مینی‌بوس‌های مناسب و سرویس‌دهی به دانش‌آموزان از رسالت‌های مهم این کمیته است.

وی تاکید کرد: لازم است کمیته آتش‌نشانی و خدمات ایمنی ضمن بازدید از مدارس و مراکز آموزشی جهت شناسایی نواقص ایمنی و ارسال اخطاریه‌های مرتبط در صورت لزوم، برگزاری کلاس‌های آموزش اطفای حریق در میان دانش‌آموزان و هماهنگی با آموزش و پرورش برای نواختن زنگ ایمنی در مدارس را در دستور کار خود قرار دهد.

شهردار سنندج گفت: کمیته مدیریت پسماند ستاد بازگشایی مدارس نیز باید در کنار استقرار مخازن ویژه جمع‌آوری کاغذ در مدارس، تسریع در جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب علی‌الخصوص در مسیرهای منتهی به مدارس و پیگیری تأمین و خرید سطل زباله جهت مناطق را اجرایی کند.

رشیدی افزود: هماهنگی با آموزش و پرورش در راستای برگزاری دوره آموزش همگانی پدافند غیرعامل ویژه دانش‌آموزان و برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در یکی از مدارس با هماهنگی آموزش و پرورش از رسالت‌های مهم کمیته فرهنگی و آموزش ستاد استقبال از ماه مهر در سنندج است.

کد خبر 604566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.