آمادگی کامل ناوگان حمل‌ونقل عمومی اصفهان در آستانه مهرماه

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان از آمادگی کامل ناوگان حمل‌ونقل عمومی این کلان‌شهر برای ارائه خدمات به دانش‌آموزان و دانشجویان همزمان با آغاز مهرماه خبر داد.

حسین حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به فعالیت ستاد مهر شهرداری اصفهان، اظهار کرد: همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در مهرماه، سرویس‌دهی و خدمات‌دهی به علم‌آموزان در شهر از سوی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری افزایش می‌یابد.

وی افزود: با توجه به بازگشایی مجدد مدارس پس از دو سال پاندمی کرونا، هماهنگی و همبستگی حوزه حمل‌ونقل عمومی نقش بسزایی در اجرای هرچه بهتر وظایف در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان ایفا می‌کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه شرکت‌های اتوبوسرانی، مترو و تاکسیرانی بیشترین ارتباط را با دانش‌آموزان و دانشجویان در فصل بازگشایی مدارس دارد، تصریح کرد: بر اساس افزایش تقاضای سفر، شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری اصفهان با وجود مشکلات زیاد در زمینه تأمین ناوگان جدید، فرسودگی ناوگان در سال‌های اخیر، افزایش قیمت لوازم و قطعات یدکی با اتکا به توان و تجربه نیروهای داخلی و رویکرد مثبت دوره جدید مدیریت شهری به بحث حمل‌ونقل عمومی، اقدامات مهم و تأثیرگذاری را در حوزه تعمیرات، بازسازی، نوسازی و جذب ناوگان جدید انجام داده است.

وی در خصوص اهم اقدامات ستاد مهر ۱۴۰۱ معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان، ادامه داد: در همین راستا اتوبوسرانی اصفهان از تیرماه سال‌جاری، اقدام به تعمیر و آماده‌سازی ۱۶۰ دستگاه اتوبوس کرده است، همچنین پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریورماه تعداد ۸۰ دستگاه اتوبوس تعمیراتی دیگر نیز آماده خدمت‌رسانی شود.

حق‌شناس گفت: همچنین تعداد ۵۰ دستگاه میدل‌باس تا پیش از آغاز مهرماه با هدف به‌کارگیری در خطوط کم‌بازده و به عنوان سرویس‌دهی فوق‌العاده در معابر به جمع ناوگان فعال اتوبوسرانی اضافه می‌شود، علاوه بر میدل‌باس‌ها، مراحل دریافت تعداد ۱۰۰ دستگاه اتوبوس بنز آتروس نیز در حال انجام است که به‌زودی به ناوگان اتوبوسرانی شهرداری اصفهان افزوده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ۵۰۰ خودروی بنزینی سرویس مدارس برای سهولت در امر سرویس‌دهی بهتر و هزینه کمتر با یک چهارم قیمت به کپسول CNG مجهز شدند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به الزام استفاده شرکت‌های سرویس مدارس از نرم‌افزار جامع داده علوم، به‌منظور گزارش‌دهی دقیق، گفت: این اپلیکیشن جامع به‌منظور ثبت‌نام غیرحضوری والدین دانش‌آموزان، ایجاد مسیربندی بهتر و ارائه خدمات مناسب به رانندگان و دانش‌آموزان معرفی شد.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ راننده جدید برای سال جدید تحصیلی ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: ۳۲ شرکت نیز به‌منظور سرویس‌دهی دانش‌آموزان به آموزش‌وپرورش معرفی شده است، همچنین خودروی ون، ویژه معلولان اختصاص یافته است.

حق‌شناس گفت: به‌منظور سرویس‌دهی به دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید تعداد ۸۰۹ خودروی پلاک سفید صادر شد، همچنین مجوز ۲۴۳۲ خودروی پلاک سفید، ۶۲۲ خودروی پلاک زرد و ۱۵۴ ون و دلیکا تمدید شد.

کد خبر 604557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.