سهمیه سوخت عملکردی ناوگان باردیزلی براساس پیمایش محاسبه می‌شود

رئیس سازمان حمل‌ونقل شهرداری گرگان از الزام ثبت روزانه باربرگ توسط گوشی هوشمند راننده و روشن بودن موقعیت‌یاب گوشی همراه در زمان انتقال بار برای دریافت سهمیه سوخت عملکردی خودروی بار دیزلی خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری گرگان، مهدی کمال‌غریبی اظهار کرد: براساس دستورالعمل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در وزارت کشور، ناوگان بار باید ساماندهی شود و زمان صدور باربرگ مبدأ، مقصد و بارنامه تمام خودروهای باری اعم از سبک، نیمه‌سنگین و سنگین مشخص باشد.

وی افزود: تا پیش از این، رانندگان ناوگان بار پروانه فعالیت و اشتغال خود را از شهرداری‌ها دریافت و در صورت فعالیت یا نبود فعالیت، سوخت پایه را دریافت می‌کردند و سهمیه سوخت عملکردی نیز پس از ثبت روزانه بار برگ به خودرو اختصاص می‌یافت.

رئیس سازمان حمل‌ونقل شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبه بیست‌ونهم مردادماه سال جاری، کارگروه ملی سیستم جامع پیمایش در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران درخصوص کاهش سهمیه سوخت پایه ناوگان بار دیزلی کشور از ابتدای شهریورماه، هم‌اکنون سوخت پایه براساس نوع خودرو کاهش و اختصاص سوخت عملکردی نیز بر مبنای پایش خودرو محاسبه می‌شود.

کمال‌غریبی تصریح کرد: میزان تخصیص سهمیه سوخت خودروی باری، عملکرد خودرو و طبق پیمایش محاسبه شده از اسناد حمل بار و سامانه‌های موقعیت‌یاب است؛ بنابراین خودروهای باری که سهمیه پایه آن‌ها پاسخگوی نیاز مصرفشان نیست، باید همانند گذشته سند حمل بار درون‌شهری (باربرگ) را ثبت کنند و GPS گوشی همراه خود را در زمان انتقال بار روشن بگذارند تا از سهمیه سوخت عملکردی برخوردار شوند.

وی با اشاره به ضرورت هوشمندسازی ساماندهی خودروهای بار دیزلی برای دریافت سهمیه سوخت عملکردی، گفت: مالکان ناوگان دیزلی دارای پروانه فعالیت و اشتغال درون شهری به منظور دریافت سهمیه سوخت مبتنی بر پیمایش علاوه بر صدور باربرگ می‌توانند نسبت به نصب دستگاه موقعیت‌یاب سیپاد (از طریق نشانی Sipaad.ir ) اقدام کنند.

رئیس سازمان حمل‌ونقل شهرداری گرگان افزود: سامانه سیپاد ازجمله طرح‌های ملی با هدف تخصیص سوخت به ناوگان دیزل درون‌شهری بر مبنای پیمایش است که با استفاده از تجهیزاتی که روی خودروها نصب می‌شود، امکان راهبری و هوشمندسازی خودرو و نظارت هوشمند بر فعالیت‌های ناوگان حمل‌ونقل را فراهم می‌کند.

کد خبر 604539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.