افزایش ۳۰ درصدی ترافیک در محورهای کرمانشاه/۸۶ هزار زائر بازگشتی به مرز وارد شدند

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با بیان اینکه مسیر بازگشت نسبت به روزها و سال‌های گذشته با ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش ترافیک روبه‌رو است، گفت: شب گذشته حدود ۸۶ هزار زائر بازگشتی به مرز وارد شدند، افزود: خودروهای رهاشده زوار ساماندهی شده و به پارکینگ منتقل نشدند تا زوار با مشکلی مواجه نباشند.

سرهنگ کیخسرو دستغیب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به وضعیت راه‌های استان کرمانشاه، اظهار کرد: تردد در مسیر رفت به سمت مرزهای خسروی و مهران نسبت به روزهای گذشته کاهش یافته، همچنان پرحجم است اما مشکل خاصی متوجه مسافران نیست.

وی با بیان اینکه زوار درحال بازگشت از کشور عراق هستند و ترافیک در مسیر بازگشت تقریباً نیمه سنگین شده است، افزود: درحال‌حاضر مسیر بازگشت نسبت به روزها و سال‌های گذشته با ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش ترافیک روبه‌رو است.

میانگین تردد روزانه در ورودی‌های استان کرمانشاه برابر ۸۳۰ هزار دستگاه

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با بیان اینکه مشکل خاص یا گره ترافیکی در راه‌های استان وجود ندارد، تصریح کرد: اوج تردد در محورهای استان در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هفته گذشته بوده و میانگین تردد روزانه در ورودی‌های استان برابر ۸۳۰ هزار دستگاه و ورودی‌ها ۹۳ هزار دستگاه بوده است.

وی با بیان اینکه درحال‌حاضر تردد در راه‌های استان به ۶۰۰ هزار دستگاه رسیده است، ادامه داد: تردد در راه‌های ورودی استان ۳۳ هزار دستگاه و در راه‌های خروجی ۷۰ هزار دستگاه است.

بار بازگشت در محورهای استان کرمانشاه

سرهنگ دستغیب گفت: پیش‌بینی می‌شود مسیر رفت به سمت مرزها در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با افزایش تردد روبه‌رو باشد و با توجه به روز اربعین در تاریخ بیست‌وششم، قطعاً از روز چهارشنبه با بار بازگشت در محورهای استان روبه‌رو می‌شویم.

وی با بیان اینکه اوج ترافیک در روزهای بیست‌وهفتم، بیست‌وهشتم و بیست‌ونهم شهریورماه است، اضافه کرد: ترددها در مرزهای مهران و خسروی درحال انجام است و خروج از مرز به راحتی انجام می‌شود.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه اظهار کرد: مرز خسروی درحال‌حاضر خلوت است و زوار پس از نیم ساعت از مرز خارج می‌شوند، در مرز مهران نیز پس از یک تا یک و نیم ساعت زوار از مرز خارج می‌شوند.

خودروهای رها شده به پارکینگ منتقل نشدند

وی با بیان اینکه شب گذشته حدود ۸۶ هزار زائر بازگشتی به مرز وارد شدند، افزود: خودروهای رهاشده زوار ساماندهی شده و به پارکینگ منتقل نشدند تا زوار بازگشتی با مشکلی مواجه نباشند.

سرهنگ دستغیب طبق اعلام شهرداری کرمانشاه پارکینگ‌های استان اشباع شده و حدود ۵۵ هزار دستگاه خودرو در قصرشیرین پارک است، تصریح کرد: نسبت به سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ افزایشی در حوادث ترافیکی مشاهده نمی‌شود و حوادث ترافیکی در محورهای استان نسبت به سال ۹۸ حدود ۶۴ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به خسته و خواب‌آلوده بودن زوار بازگشتی حتماً به محض ورود به شهرها استراحت و توقفی کوتاه داشته باشند تا مشکل خاصی در رانندگی متوجه آنها نشود، از شتاب و عجله پرهیز و از سبقت‌های غیرمجاز و انحراف به چپ به خصوص در راه‌های دو طرفه ممانعت کنند؛ همچنین با پلیس همکاری لازم را داشته باشند و رعایت فاصله طولی را در دستور کار قرار دهند.

کد خبر 604523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.