راهپیمایی اربعین، مصداق بارز جهاد تبیین است

امام جمعه موقت اصفهان حضور مشتاقان در راهپیمایی اربعین را پرشور و پررنگ دانست و گفت: شهادت امام حسین (ع) در راستای جهاد تبیین بود تا دین، مکتب، اخلاق و معنویت را در جامعه با اندیشه درست ارائه دهد از سوی دیگر حرکت پرشور مردم در راهپیمایی اربعین مصداق بارز جهاد تبیین به شمار می‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص تأثیر حماسه اربعین در عرصه بین‌المللی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های امام حسین (ع) و یاران او اربعین است که این مناسبت برای هیچیک از ائمه و معصومین (ع) برگزار نمی‌شود، پایه‌گذار این مراسم نیز اهل بیت عصمت و طهارت بودند که در نخستین اربعین پس از شهادت امام حسین (ع) خود را با همه سختی‌ها به کربلا رساندند و اربعین را برگزار کردند.

وی با اشاره به توصیه اهل بیت (ع) به زیارت اربعین افزود: امام حسن عسگری (ع) شرکت در این راهپیمایی را به عنوان یکی از علامت‌های مؤمن معرفی کرده است بر این اساس می‌توان گفت که اربعین حسینی از نخستین سال پس از شهادت امام حسین (ع) و یاران او ایجاد شد و با گذشت زمان بر خیل مشتاقان زیارت افزوده شده است.

امام جمعه موقت اصفهان پایان دوران هشت ساله دفاع مقدس را زمینه‌ساز فراهم شدن راهپیمایی میلیونی اربعین دانست و گفت: برای همه مردم جهان شگفت‌آور است که این چنین ملیت‌های گوناگون به ویژه شیعیان خود را از نقاط گوناگون به راهپیمایی ایام اربعین می‌رسانند و در آن حضور می‌یابند.

وی حضور فیزیکی و مالی مشتاقان در راهپیمایی اربعین را پرشور و پررنگ دانست و ادامه داد: مردم عراق و منطقه نیز به خوبی از زائران پذیرایی می‌کنند به ویژه در نظام جمهوری اسلامی که با نوع اندیشه مکتبی و ولایی خود در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده و مردم به شرکت در این راهپیمایی علاقه فراوانی نشان دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی با اشاره به آثار و برکات این راهپیمایی در زمینه‌های مختلف خاطرنشان کرد: راهپیمایی اربعین یک جهاد تبیین به شمار می‌آید و چه بسا ممکن است برخی افراد خارجی که شاید ملیت اسلامی نداشته باشند در این آئین حضور پیدا کنند.

وی اربعین حسینی را یکی از شعارها و شعائر بسیار مهم دینی جامعه برشمرد و گفت: می‌توان این آئین را در ردیف مناسک حج قرار داد؛ همچنین باید تاکید کرد که شهادت امام حسین (ع) در راستای جهاد تبیین بود تا دین، مکتب، اخلاق و معنویت را در جامعه با اندیشه درست را ارائه دهد از سوی دیگر جریان حرکت پرشور مردم در راهپیمایی اربعین مصداق جهاد تبیین به شمار می‌آید که هر سال پرشورتر ادامه یافته است.

کد خبر 604515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.