تجلیل از پیشکسوتان و فعالان حوزه سینما در رویداد «سینما و موزه»

مدیر موزه ملی هنرهای اصفهان گفت: این موزه به مناسبت روز ملی سینما قرار است در قالب برگزاری رویداد «سینما و موزه» از پیشکسوتان و فعالان حوزه سینمای استان اصفهان تجلیل به عمل آورد.

احسان بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: موزه ملی هنرهای اصفهان با اینکه عمر کوتاهی از راه‌اندازی آن می‌گذرد، اما توانسته است در این مدت کوتاه جزو موزه‌های فعال و شاخص استان باشد. مدیریت این موزه با افزایش تعامل با سایر نهادها فرهنگی، هنری سعی کرده است که به‌غیر از فعالیت متداول یک موزه، برنامه‌ها و فعالیت‌های جنبی متناسب با موزه برگزار کند، زیرا معتقدیم موزه‌ها در دوران معاصر باید کارکردهای مختلف فرهنگی و هنری داشته باشد.

وی افزود: این موزه رویدادهای فرهنگی، اجتماعی و موزه‌ای مختلفی را از زمان افتتاح تاکنون برگزار کرده است که شاخص‌ترین آن‌ها را می‌توان برگزاری رویداد به مناسبت روز ملی موزه‌ها، تعامل با شهرداری اصفهان در هفته فرهنگی، برگزاری رویداد به مناسبت روز جهانی کودکان کار و دعوت از این کودکان برای بازدید از این موزه اشاره کرد.

مدیر موزه ملی هنرهای اصفهان تصریح کرد: در حوزه علمی، پژوهشی اتفاقات مهم و مطلوبی در این موزه صورت گرفته است ضمن اینکه این موزه توانسته است با دانشگاه هنر اصفهان وارد تعامل شود و دانشجویان و استادان رشته هنر توانسته‌اند این موزه را محلی برای انجام کارهای تحقیقاتی، مطالعاتی و حتی کارآموزی خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه توسعه فعالیت موزه در سال جدید به‌عنوان یک سیاست مهم دنبال می‌شود، اضافه کرد: نگاه جهانی و نگرشی که به موزه‌ها وجود دارد با گذشته فرق کرده است، موزه‌ها شاید در گذشته مکانی برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت بودند اما هم‌اکنون این رویکرد تغییر کرده است و موزه‌ها تبدیل به مکانی برای آموزش، اشاعه فرهنگ و فعالیت‌های اجتماعی شده است که این امر با افزایش تعاملات با نهادها و ارگان‌های خارج از موزه‌ها محقق می‌شود.

تجلیل از پیشکسوتان و فعالین حوزه سینما در رویداد «سینما و موزه»

بختیاری ادامه داد: شعار جهانی ایکوم در سال جاری «قدرت موزه‌ها» است و موزه ملی هنرهای اصفهان در راستای تأثیرپذیری و تأثیرگذاری این شعار، این فعالیت‌های فوق‌برنامه را انجام می‌دهد، به همین دلیل به مناسبت روز ملی سینما اقدام به برگزاری رویدادهای تحت عنوان «سینما و موزه» کرده است.

وی اظهار کرد: در این رویداد که امروز _دوشنبه بیست‌ویکم شهریورماه_ در موزه ملی هنرهای اصفهان برگزار می‌شود، قرار است ضمن تجلیل از پیشکسوتان و فعالان حوزه سینمای استان اصفهان، تور اختصاصی بازدید از موزه و معرفی رویکردها و فعالیت‌های آن برای این افراد برگزار شود.

به گزارش ایمنا، موزه ملی هنرهای اصفهان، همزمان با چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به همت مؤسسه فرهنگی موزه‌های بنیاد مستضعفان، در بنایی تاریخی متعلق به اواخر دوره قاجاریه افتتاح شد.

این مرکز که جلوه‌گاهی از هنرهای مردم اصفهان از هزاره‌های پیش از تاریخ تا عصر حاضر است، بیش از ۳۰۰ اثر تاریخی را در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهد. این مرکز از دوطبقه و شش گذر تشکیل شده است و هر گذر مجموعه‌ای ارزشمند از آثار هنرمندان و مکتب‌های هنری اصفهان را به نمایش می‌گذارد.

موزه ملی هنرهای اصفهان در خیابان عباس‌آباد، حدفاصل خیابان آذر و خیابان آیت‌الله شمس‌آبادی، نبش کوچه مسرور پلاک ۳۳ واقع شده است.

کد خبر 604494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.