دوم مهرماه آغاز سال تحصیلی/ثبت‌نام ۹۵درصد دانش‌آموزان در مدارس

معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به تمهید مقدمات برای آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: تا به امروز بیش از ۹۵درصد دانش‌آموزان ثبت‌نام کرده‌اند و کلاس‌بندی‌ها در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آغاز سال تحصیلی روز _شنبه دوم مهرماه_ خواهد بود و تمهید مقدمات آن به استان‌ها تفویض اختیار شده است؛ همچنین کارگروه‌های مختلف از جمله ساماندهی فضا، تجهیزات، نیروی انسانی و کتاب‌های درسی در ستاد وزارت آموزش و پرورش فعال شده است.

در این باره «محمدمهدی کاظمی» معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار می‌کند: امسال ثبت‌نام دانش‌آموزان زودتر انجام شد، برخی سال‌ها تا پایان مهرماه نیز شاهد ثبت‌نام دانش‌آموزان بودیم، تا به امروز بیش از ۹۵ درصد دانش‌آموزان ثبت‌نام کرده‌اند و کلاس‌بندی‌ها درحال انجام است، ساماندهی نیروی انسانی نیز بر همین اساس انجام می‌شود.

ابلاغ معلمان در حال صدور / ۲ هزار میلیارد تومان برای خرید تجهیزات

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره نقل و انتقال معلمان می‌گوید: نقل و انتقالات تا پایان مردادماه سازماندهی و در سامانه ثبت شد تا صدور ابلاغ معلمان سریع‌تر انجام شود. در بحث فضای مدارس با مشارکت خیران در مناطقی که با کمبود مدرسه مواجه هستیم بیش از ۱۰ هزار کلاس درس تا قبل از آغاز سال تحصیلی افتتاح خواهد شد.

کاظمی ادامه می‌دهد: با حمایت دولت حدود دو هزار میلیارد تومان تجهیزات آموزشی و کارگاهی خریداری شد که ۵۰۰ میلیارد تومان مربوط به هنرستان‌ها است و تا پایان شهریورماه بخش عمده آن خریداری و توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۱۵۰ میلیون جلد کتاب درسی تولید می‌شود، تصریح می‌کند: کتاب‌های درسی طبق وضعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان در استان‌ها توزیع شده است و توسط مدارس در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

جمعیت دانش‌آموزان اضافه شده است؟

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، درباره رشد جمعیت دانش‌آموزان کلاس اول دبستان مطرح می‌کند: جمعیت دانش‌آموزی به لحاظ موالید افزایش نداشته اما با توجه به اینکه در شرایط کرونا تعدادی از دانش‌آموزان به مدرسه نیامدند و اکنون بازخواهند گشت، بخشی از افزایش جمعیت به این دلیل است؛ امسال میزبان ۱۶ میلیون دانش‌آموز خواهیم بود.

کاظمی درباره وضعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان در دوره‌های تحصیلی مختلف می‌افزاید: در تمام پایه‌های تحصیلی در مقایسه با سال گذشته روند روبه‌رشدی داریم و اکنون بیش از ۹۵ درصد دانش‌آموزان در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند و طبیعی است در پایه‌های ورودی مانند اول ابتدایی، هفتم و دهم قدری عقب‌تر باشیمغ پایه دهم بحث انتخاب رشته را داریم و پیچیده‌ترین وضعیت ثبت‌نام در این پایه تحصیلی است.

وی درباره کمبود معلم خاطرنشان می‌کند: در بحث کمبود معلم با مشکل خاصی مواجه نیستیم و با تدابیر اتخاذ شده ازجمله جذب ۳۴ هزار نفر در آزمون استخدامی، ورود فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان به مدارس و اضافه تدریس معلمان شاغل و تدریس بازنشستگان، کمبود معلم را جبران کرده‌ایم در برخی استان‌ها به دلیل نقل و انتقالات ممکن است کمبود معلم بیشتر باشد که با ساعات حق‌التدریس معلمان موجود جبران خواهد شد.

به گزارش ایمنا «یوسف نوری» درخصوص زمان آغاز سال تحصیلی و برگزاری «جشن شکوفه‌ها» می‌گوید: جشن شکوفه‌ها روز پنجشنبه سی‌ویکم شهریورماه برگزار می‌شود، اول مهرماه جمعه است و سال تحصیلی جدید از روز شنبه دوم مهرماه آغاز می‌شود. به عبارت دیگر مدارس کشور از دوم مهر بازگشایی می‌شوند و همه دانش‌آموزان در تمام مقاطع به مدرسه می‌روند. برای برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی نیز باید با رئیس‌جمهور هماهنگ شویم که چه روزی فرصت می‌دهند که احتمالاً همان روز شنبه، دوم مهرماه خواهد بود.

کد خبر 604487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.