گلایه شهروندان اصفهانی از تعطیلی ایستگاه‌های دوچرخه+ پاسخ مسئولان

برخی از شهروندان اعلام کردند ایستگاه‌های دوچرخه اصفهان تعطیل شده است و مسئولان شهری باید در این خصوص چاره‌اندیشی کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در سال‌های گذشته ایستگاه‌های دوچرخه در میدان‌ها و خیابان‌های پررفت‌وآمد شهر اصفهان که از گذشته‌های دور به «شهر دوچرخه‌ها» شهرت داشته است، راه‌اندازی شد، اما داستان دوچرخه‌سواری مردم اصفهان همواره پرفرازونشیب بوده است و در چند مرحله بنا به دلایل مختلفی این ایستگاه‌ها تعطیل شد و از فعالیت بازماند و این روزها شهروندان این کلان‌شهر تنها وجود فیزیکی چند ایستگاه دوچرخه را شاهد هستند.

در شهر اصفهان به‌عنوان کلان‌شهری که بیشتر روزهای آن با آلودگی هوا سپری می‌شود، باید بسترهای لازم برای استفاده هرچه بیشتر شهروندان از مدهای حمل‌ونقلی همچون دوچرخه فراهم باشد، اما در بعضی موارد این موضوع مغفول مانده است.

دوچرخه‌سواری شهروندان علاوه بر کاهش آلودگی هوا و ترافیک معابر شهری، باعث افزایش سرانه ورزشی و تفریحی آنها می‌شود و می‌تواند افزایش امید به زندگی شهروندان را نیز به دنبال داشته باشد.

در این بین برخی از شهروندان در تماس با خبرگزاری ایمنا، خواستار پیگیری بازگشایی ایستگاه‌های دوچرخه در سطح شهر شدند؛ آنها اعلام کردند در گذشته در این ایستگاه‌های دوچرخه با ارائه مدرک شناسایی، به شهروندان دوچرخه امانت داده می‌شد، اما در حال حاضر این ایستگاه‌ها از مدار خارج شده است و به آنها خدمت‌رسانی نمی‌کند.

راه‌اندازی مجدد ایستگاه‌های دوچرخه با حمایت شهرداری اصفهان

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار ایمنا، حسین حق‌شناس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان اظهار کرد: سال‌های گذشته پیمانکار ایستگاه‌های دوچرخه شرکت مهندسی نیک‌اندیش (از شرکت‌های وابسته به شهرداری اصفهان) بود، اما در دوره گذشته یک شرکت خصوصی به عنوان بهره‌بردار آن انتخاب شد.

وی ادامه داد: این شرکت خصوصی به دلایل مختلفی همچون مشکلات اقتصادی نتوانست به خوبی ایستگاه‌های دوچرخه را مدیریت کند و به مرور تعداد ایستگاه‌های فعال آن کاهش یافت.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه امسال قرارداد سه‌ساله این شرکت خصوصی با شهرداری پایان می‌یابد، خاطرنشان کرد: پس از پایان این قرارداد و با توجه به اینکه با تعدادی شرکت دانش‌بنیان در این خصوص مذاکره شده است، این ایستگاه‌ها با حمایت شهرداری دوباره راه‌اندازی می‌شود.

وی تاکید کرد: ایستگاه‌های دوچرخه اصفهان با اولویت ایستگاه‌های مرکز شهر راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش ایمنا، شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۸_۳۵۵۴۴۱۱۲ در اختیار این رسانه قرار دهند؛ دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخ‌گویی به شهروندان از همین طریق اقدام کنند.

کد خبر 604478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.