اهمیت مشارکت شهروندان و رسانه‌ها در توسعه شهری

رئیس شورای اسلامی شهر چالوس با اشاره به اینکه وظیفه رسانه‌ها بررسی، نقد و آگاهی‌بخشی به مردم است، اظهار کرد: رسانه‌ها و مطبوعات رکن چهارم دموکراسی هستند.

صابر سام‌دلیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه خبرنگاران و رسانه‌ها حق دارند نظرها، انتقادها و پیشنهادهای شهروندان را اطلاع‌رسانی کنند، اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۵ قانون شوراها، جلسات شورای اسلامی شهر علنی است، به جز اینکه غیرعلنی بودن یک جلسه به تصویب دوسوم اعضای شورای اسلامی شهر برسد و از قبل اعلام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر چالوس در خصوص لزوم مشارکت شهروندان در توسعه و پیشرفت شهر، افزود: بر اساس آئین‌نامه شوراها مقرر شده است که شهروندان می‌توانند در جلسات شورای اسلامی شهر حضور یابند و از جزئیات تصمیماتی که برای شهر گرفته می‌شود، اطلاع داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورای اسلامی شهر در این دوره پاسخگوی شهروندان هستند، خاطرنشان کرد: جلسات رسمی شورای اسلامی شهر چالوس روزهای یکشنبه ساعت ۱۸ در دفتر شورای اسلامی شهر برگزار می‌شود و ملاقات مردمی سه‌شنبه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ و پاسخگویی همه روزه نیز از ساعت ۱۱ تا ۱۳ برقرار است تا شهروندان بتوانند دغدغه‌ها و مشکلات خود را با اعضای شورای اسلامی شهر در میان بگذارند.

سام‌دلیری با اشاره به اینکه وظیفه رسانه‌ها بررسی، نقد و آگاهی‌بخشی به مردم است، اضافه کرد: رسانه‌ها و مطبوعات رکن چهارم دموکراسی هستند.

کد خبر 604470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.