کرونا باعث بروز فیبریلاسیون دهلیزی می‌شود؟

انجمن قلب آمریکا اعلام کرده است که حدود یک نفر از هر ۲۰ بیمار بستری شده با کووید-۱۹ به اختلال ریتم قلب موسوم به فیبریلاسیون دهلیزی مبتلا می‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فیبریلاسیون دهلیزی که ضربان قلب نامنظم است باعث لخته شدن خون، سکته مغزی، نارسایی قلبی و دیگر عوارض مرتبط با قلب می‌شود. کارشناسان در سال ۲۰۰۱ میلادی پیش‌بینی کرده بودند که تعداد آمریکایی‌هایی که مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی هستند تا سال ۲۰۵۰ دوبرابر می‌شود حال ممکن است وضعیت پس از همه‌گیری کووید -۱۹ وخیم‌تر شود.

تحقیقات انجام شده، نشان می‌دهد که در این دوره زمانی فیبریلاسیون دهلیزی احتمالاً بر افراد بیشتری تأثیر می‌گذارد و می‌تواند تعداد بیشتری را در معرض خطر سکته مغزی و نارسایی قلبی بیش از آنچه قبلاً انتظار می‌رفت، قرار دهد. محققان پس از انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که بیماری کووید -۱۹ ممکن است خطر بروز فیبریلاسیون دهلیزی را افزایش دهد به ویژه اگر فرد به نوع شدید بیماری مبتلا شده باشد.

انجمن قلب آمریکا اعلام کرده است که تقریباً یک نفر از هر ۲۰ بیمار بستری شده در بیمارستان به دلیل مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹، به فیبریلاسیون دهلیزی مبتلا می‌شوند.

کد خبر 604351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.