توازن نداشتن حقوق و دستمزد بررسی شود

رئیس کمیته هوشمندی حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: چالش سرمایه انسانی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات توازن نداشتن حقوق و دستمزد در مقایسه با بازار کار آزاد است که در حوزه فناوری اطلاعات در آینده نزدیک موجب بی‌انگیزگی بین مدیران و کارشناسان سازمان می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اصغر قائمی امروز _یکشنبه بیستم شهریورماه_ در نود و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر طی تذکری خطاب به شهردار تهران درباره وضعیت منابع انسانی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، اظهار کرد: در دوره گذشته مدیریت شهری بسیاری از سرمایه‌های انسانی به‌خصوص در حوزه‌های فنی طرد و از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران منفک شدند، کارکنان موجود در آن سازمان باید حفظ و بیش از پیش توانمند شوند.

وی ادامه داد: چالش سرمایه انسانی آن سازمان و توازن نداشتن حقوق و دستمزد در مقایسه با بازار کار آزاد در حوزه فناوری اطلاعات در آینده نزدیک موجب بی‌انگیزگی در بین مدیران و کارشناسان سازمان می‌شود که لازم است در این خصوص تدبیری اندیشیده شود، پس از حمله سایبری به شهرداری تهران، در مکاتبه رئیس مرکز ملی فضای مجازی به رئیس جمهور حوزه فناوری اطلاعات به عنوان یکی از محورهای مهم آسیب‌پذیری مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس کمیته هوشمندی حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: از دیگر مواردی که دارای اولویت بالاتری نسبت به موضوع ارزیابی کارکنان قلمداد می‌شود، تعیین تکلیف هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان بوده که پس از گذشت یک سال از مدیریت شهری جدید، هنوز بلاتکلیف است و این سازمان با سرپرست مدیریت و اداره می‌شود.

وی تصریح کرد: اخبار واصله از اقدامات سازمان مذکور، بدون توجه به اولویت‌های اساسی حاکی از ارزیابی کارکنان با هدف تعدیل یا تبدیل وضعیت است که ابهاماتی از جمله لزوم اجرای عجولانه ارزیابی و فضایی ملتهب را در سازمان ایجاد می‌کند، در حالی که هنوز برخی از سامانه‌ها به روال عادی بازنگشته است یا با کیفیت پایین در حال ارائه خدمات هستند. ابهام و شفافیت نداشتن در نحوه ارزیابی، چگونگی امتیازدهی (سوابق، ارزیابی‌های عمومی و فنی) و حدود امتیازات برای قبولی، ابهام در اعضای گروه ارزیاب فنی خارج از شهرداری، چگونگی جایگزینی و تأمین نیروی انسانی در صورت تعدیل با این روش را مطرح می‌کند.

قائمی با اشاره به آثار احتمالی این گونه اقدامات در انگیزه کارکنان شاغل، به ویژه در فضای پس از حمله سایبری خردادماه، گفت: خواستار بررسی موضوع و ارائه پاسخی مستند و مستدل از شهردار تهران هستم.

کد خبر 604300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.