۳۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۲
ورزش در شهرداری نیازمند یک سازمان مستقل است

خبرگزاری ایمنا: سال ۹۰ برای ورزش شهرداری اصفهان سال موفقی بود. اداره رفاه شهرداری اصفهان برای ایجاد نشاط و ارتقا سطح سلامت کارکنان برنامه های بسیاری را اجرایی کرد. امسال نیز شهرداری اصفهان برای کارکنان خود برنامه های بسیاری در نظر دارد.

اصغر قاسم زاده مسئول ورزش کارکنان شهرداری اصفهان در گفتگو با ایمنا به تشریح برنامه های ورزشی اداره رفاه در سال ۹۱ پرداخت و از دغدغه های ورزش شهرداری سخن گفت. قاسم زاده یکی از مهم ترین برنامه ها و البته موفق ترین این اداره را اعزام تیم فوتسال پیشکسوتان شهرداری به مسابقات کلانشهرهای کشور عنوان کرد. قاسم زاده گفت: در این مسابقات که در کرج برگزار شد تیمی که با سرمربی خود من حاضر شده بود عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد. اعزام به این مسابقات را امسال هم همچون سال های گذشته ادامه می دهیم.
برنامه های ورزش صبحگاهی مستمر ادامه دارد
ورزش صبحگاهی یکی از برنامه هایی است که در سال های اخیر با استقبال خوبی از سوی کارکنان شهرداری اصفهان روبرو شده است. مسئول ورزش کارکنان اداره رفاه شهرداری اصفهان گفت: با توجه به کلاس های تغذیه و سلامت که شهرداری اصفهان برگزار کرده است، کارکنان برای شرکت در این کلاس های ورزشی و برنامه های ورزش صبحگاهی بیشتر ترغیب شده اند. در حال حاضر در هفته سه روز آقایان و سه روز بانوان به ترتیب در شهرداری مرکزی و پارک شهید رجایی برنامه های ورزش صبحگاهی را برگزار می کنند.
تخفیف ۶۰ درصدی برای حضور تعداد بیشتری از علاقه مندان در کلاس های آموزشی
قاسم زاده به تخفیف ۶۰ درصدی کلاس های آموزشی زیر نظر سازمان فرهنگی- تفریحی شهرداری اصفهان اشاره کرد: با توجه به استقبال خوبی که طی سال های گذشته از این کلاس ها صورت گرفت بر آن شدیم تا با تخفیف ۶۰ درصدی امکان حضور تعداد بیشتری از علاقه مندان را فراهم کنیم. همچنین این تخفیف را برای مستمری بگیران، بازنشستگان و خانواده مرحومان منظور کرده ایم.
امضای قرارداد با ۹۵ مرکز آموزشی، تفریحی و رفاهی
وی ادامه می دهد: از این پس درصدد هستیم تا تمام تسهیلات رفاهی کارمندان شاغل را برای خانواده مرحومان، مستمری بگیران و بازنشستگان هم با حمایت مسئولان امر در نظر بگیریم. در این راستا با ۹۵ مرکز آموزشی- تفریحی و رفاهی شامل استخر، سالن های بدنسازی، کلاس های تفریحی، هنری، موسیقی و .. قرارداد به امضا رسانده ایم که استفاده کنندگان می توانند با مراجعه به اداره رفاه و صدور معرفی نامه از طرف ما از این مراکز استفاده کنند.
کارکنان شهرداری اصفهان در سال ۹۱ می توانند طبق تقویم کوهپیمایی کنند. قاسم زاده گفت: برنامه کوهپیمایی در کوه صفه طبق تقویم هفته ای دو روز برگزار می شود البته برنامه های صعود به قلل دیگر هم مانند کوه کرکس داریم که علاقه مندان می توانند با هماهنگی آقای بوژمهرانی در این برنامه های صعود شرکت کنند.
استخر، دو سانس برای مدیران دو سانس برای کارمندان
اداره رفاه شهرداری اصفهان با انعقاد قراردادی استفاده از ۴ سانس استخر غدیر را برای کارکنان در نظر گرفته است. مسئول ورزش کارکنان شهرداری اصفهان در این باره گفت: در این بین دو سانس برای مدیران و خانواده آنها و دو سانس برای کارکنان آقا و خانم و خانواده های آنها در نظر گرفته شده است که می توانند همزمان در دو استخر جداگانه از این برنامه استفاده کنند. همچنین علاقه مندان می توانند جهت صدور کارت استخرهای سلمان، نمونه، انقلاب و نور صورت شش ماهه و یک ساله به اداره رفاه مراجعه کنند.
مسابقات کارکنان در دو بخش
قاسم زاده گفت: امسال هم طبق سال های گذشته مسابقات ورزشی کارکنان شهرداری را برگزار می کنیم با این تفاوت که درصدد هستیم تا این رقابت ها را در دو بخش یعنی شش ماهه اول سال و شش ماهه دوم سال برگزار کنیم. البته امیدواریم بتوانیم به رشته های مصوب در برگزاری این مسابقات رشته های دیگری را نیز اضافه کنیم به خصوص در رقابت های بخش فرزندان.
امکانات بیشتری می خواهیم
مسئول ورزش کارکنان شهرداری اصفهان معتقد است اگر امکانات سخت افزاری لازم در اختیار این اداره قر ار بگیرد برنامه های بسیاری در بخش ورزش کارکنان انجام خواهد شد. قاسم زاده گفت: ما نیازمند این هستیم که از سوی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان سانس های بیشتری در اختیار ما قرار بگیرد. اداره رفاه آمادگی اجرای برنامه های متنوع و بیشتر از این را دارد اما نیاز هست که مکان های بیشتری در اختیار ما گذاشته شود.
در برگزاری مسابقات خودکفا می شویم
قاسم زاده ایده جالب دیگری نیز در نظر دارد: از جمله فعالیت هایی که امسال درصدد هستیم آن را به مرحله اجرایی بگذاریم برپایی کلاس های داوری و مربیگری در رشته های فوتبال و فوتسال است. در این رستا می بایست از هیات فوتبال استان و هیات شهرستان سهمیه برگزاری این کلاس ها را بگیریم که امیدواریم با این شیوه بتوانیم در برگزاری مسابقات شهرداری و در زمینه داوری هم خودکفا شویم. برای انجام این مهم اطلاع رسانی های لازم را انجام خواهیم داد و امیدواریم استقبال خوبی هم از این برنامه صورت بگیرد.
جلسات کمیته راهبردی هر ماه یک بار
وی برگزاری جلسات مستمر کمیته راهبردی ورزش کارکنان را گامی موثر در جهت اجرای بهتر برنامه های ورزشی دانست و گفت: همه برنامه های ورزشی شهرداری ابتدا در این جلسات و با حضور آقایان نقش، مهنام، یزدی زاده، مسلمی فر، حلاجیان، انصاری پور، ستوده فر و خانم زارع و بنده تصمیم گیری می شود. این جلسات ماهی یک بار به صورت مستمر برگزار می شود.
آئین نامه ورزش بانوان تدوین می شود
آئین نامه ورزش بانوان هم در شهرداری اصفهان در حال تدوین است. قاسم زاده در این ارتباط گفت: این آئین نامه ۸۰ درصد مسیر تدوین را طی کرده است و در صورت تصویب شورای شهر اجرایی می شود. در این آئین نامه شیوه نامه کلی مسابقات، کلاس ها، ورزش همگانی، سخت افزاری و .. ذکر شده است.
وی گفت: اردیبهشت ماه مراسم اختتامیه مسابقات ورزشی کارکنان شهرداری برگزار می شود که در آن کاپ و مدال های برگزیدگان این مسابقات اهدا خواهد شد.
ورزش در شهرداری نیازمند یک سازمان مستقل است
قاسم زاده در پایان به مورد دیگر هم اشاره می کند: ورزش در شهرداری اصفهان نیازمند یک سازمان است. طرح این مساله سال ها پیش داده شد اما هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است. الان شهرداری تهران، تبریز و رشت از وجود چنین سازمانی برخوردار هستند و این نیاز ورزش شهرداری اصفهان است تا کلیه برنامه ریزی ها از یک منبع انجام شود. این به رشد ورزش شهرداری کمک ویژه ای می کند.
/۱۱

کد خبر 60428

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.