خانه‌های ایثار و جهاد در تمام سراهای محله احیا شود

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: درخواست دارم تا شهرداری خانه‌های ایثار و جهاد را در تمام سراهای محله احیا کند، در گذشته این خانه‌ها وجود داشت اما در مقطعی کم‌رنگ شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نرگس معدنی‌پور امروز _یکشنبه بیستم شهریورماه_ در جریان برگزاری نودویکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، اظهار کرد: از اقدامات مؤثر و ارزشمند بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تشکر می‌کنم، این دو مجموعه در برگزاری مراسم‌های مربوط به ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی در سال ۹۷ و ۴۰ سالگی دفاع مقدس در سال ۹۹ برنامه‌های مؤثری در سطح ملی برگزار کردند.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ از ابتدا تا انتهای سال در قالب ۴۰ هفته برنامه‌های سراسری پاسداشت ۴۰ سالگی دفاع مقدس برگزار شد که از آن سال تاکنون این برنامه‌ها به قوت خود باقی بوده و تمام دستگاه‌های کشوری و لشکری نسبت به اجرای آنها اهتمام جدی دارند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در اواخر دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران در تاریخ ۲۴ تیر ۹۶ لایحه شهرداری در خصوص برنامه عملیاتی ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.

وی تصریح کرد: در همین راستا به منظور برنامه‌ریزی جهت حفظ یاد و خاطره شهدا، ایثارگران، ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت و مقاومت شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی با حضور ۱۶ عضو حقیقی و حقوقی پیش‌بینی شد که این شورا در سال‌های گذشته جلسات خود را با همت و پیگیری موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌کرد.

معدنی‌پور خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته این شورا تشکیل جلسه نداده است، لذا تقاضا می‌شود مانند ادوار گذشته این موزه پیش قدم شود و جلسات را برگزار کند. همچنین از شهرداری درخواست می‌کنم تا خانه‌های ایثار و جهاد را در تمام سراهای محله احیا کند، در گذشته این خانه‌ها وجود داشته اما در مقطعی این موضوع کمرنگ شده است از این رو شهرداری اقدامات لازم را انجام دهد.

کد خبر 604235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.