اختصاص ۲۰۰۰ میلیارد برای تجهیز مدارس/بازگشایی مدارس بعد از وقفه کرونایی ۲ ساله

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: در یک سال گذشته ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان صرف ساخت مدارس شده است که دو هزار میلیارد تومان برای خرید تجهیزات مدارس اختصاص یافت.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، مهرالله رخشانی‌مهر در گردهمایی مدیران کل استانی این سازمان، ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده همکاران مجموعه وزارت آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان‌ها برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: امیدواریم با هماهنگی بیشتر و رفع مسائل جزئی مهرماه امسال را بعد از دو سال وقفه کرونایی باشکوه هرچه بیشتر آغاز کنیم.

وی حفظ و ارتقای سلامت کاری مجموعه را از اولویت‌های سازمان نوسازی مدارس کشور دانست و افزود: همکاران ما در بحث تعارض منافع نیز همواره دقت نظر لازم را داشته‌اند که به اذعان دستگاه‌های نظارتی نوسازی مدارس یک مجموعه سالم و متخصص است که توانسته رسالت خود را به خوبی انجام دهد.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در دستور کار قرار دادن چند موضوع و نصفه رها کردن آن‌ها مطلوب نیست، از این رو تلاش داریم با برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی یک به یک مسائل موجود را حل و فصل کنیم و به نتیجه برسانیم که نمونه‌های آن جمع‌آوری مدارس خشت و گلی و حذف بخاری‌های نفتی از عرصه فضاهای آموزشی کشور است.

وی با اشاره به اینکه در یک سال منتهی به مهر ۱۴۰۱، ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان صرف مدرسه‌سازی شده است، افزود: بعضی از اقدامات انجام شده به نوعی در تاریخ نوسازی مدارس بی‌سابقه بوده است که از جمله آن اختصاص ۲,۰۰۰ میلیارد تومان به خرید تجهیزات مدارس شامل تجهیزات آموزشی و کارگاهی هنرستان‌ها است.

رخشانی‌مهر ادامه داد: ۹۰۰ میلیارد تومان نیز در موضوع قیر جذب داشتیم که اقدامات بسیار خوبی در رفع مشکلات مربوط به آسفالت محوطه و عایق‌کاری مدارس در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید انجام شد.

وی با یادآوری تغییر بازه زمانی سال مالی که از پایان تیر به شهریور رسیده است، ابراز امیدواری کرد: در نیمه دوم امسال روند تخصیص اعتبارات ۱۴۰۱ را داشته باشیم که با توجه به شرایط استان‌ها باید تدبیر لازم را در تأمین و جذب اعتبارات داشته باشند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، با اشاره به اینکه طی چهار سال گذشته تخصیص بیش از صددرصدی اعتبارات را داشته‌ایم، اضافه کرد: این امر موجب اعتبار بیشتر مجموعه نوسازی مدارس و اعتماد پیمانکاران است و با تلاش و پیگیری در جذب اعتبارات نقدی می‌توانیم پروژه‌ها را نیز به خوبی پیش ببریم.

وی با اشاره به مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهور، تصریح کرد: اولویت بندی برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور و نحوه تقسیم و تخصیص اعتبارات در استان‌ها انجام شد و این فرصت خوبی بود که بحث مدرسه‌سازی و مسائل آن مطرح و مورد توجه بیشتر قرار گیرد از این رو مدیران کل استان‌ها در تعامل بیشتر با استانداران و رؤسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها منابع و اعتبارات را جذب کنند.

رخشانی‌مهر با اشاره به اجرای طرح شهید پناهی، اظهار کرد: ساماندهی مدارس کانکسی و جمع‌آوری مدارس سنگی خشکه چین با همکاری بنیاد برکت در حال اجراست تا در موعد مقرر به پایان برسد.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت خیرین شهرستانی مقیم تهران برای جلب مشارکت آن‌ها در استان بومی و زادگاهشان و برگزاری جشنواره خیرین و طرح خیران گام دومی از جمله اقدامات پیش روی در بحث مشارکت‌های مردمی است.

کد خبر 604220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.