ضرورت بررسی مشکلات ایمنی بازار اصفهان در تمام ابعاد

کارشناس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لزوم ایجاد ایمنی در بازار اصفهان، گفت: به دلیل کالبد بازار و مرکزیت آن در بافت فرسوده محلی، وضعیت موجود این بازار مخاطره‌آمیز شده است.

محمد حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص ایمنی بازار اصفهان، اظهار کرد: بازار اصفهان به عنوان یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین بازارهای خاورمیانه، از معماری و عناصر متنوعی برخوردار بوده است و در طول تاریخ توانسته از دل حوادث جان سالم به در ببرد.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر این بازار با معضلات جدی از جمله نبود ایمنی روبه‌رو بوده که اقداماتی جهت رفع این معضلات انجام گرفته است، ادامه داد: به دلیل کالبد بازار و مرکزیت آن در بافت فرسوده محلی، وضعیت موجود این بازار مخاطره‌آمیز شده است و اقدامات انجام شده به دلیل اینکه از پیوستگی و استمرار کمتری برخوردار بوده باعث اثرگذاری کمتری در بهبود این وضعیت شده است.

کارشناس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در مرکز پژوهش‌ها تلاش بر این است تا در قالب پروژه‌هایی به تبیین مشکلات ایمنی بازار در تمام ابعاد بپردازیم.

وی با بیان اینکه شیوه انجام مطالعه در راستای ایمنی بازار به صورت بررسی اسنادی و مشاهده عینی است، اضافه کرد: در ابتدای پروژه اتاق فکری متشکل از معاونان عمرانی، فرهنگی، خدمات شهری، ترافیک، کنترل و نظارت و روابط عمومی منطقه برگزار شد و به شناسایی چارچوب مسائل بازار و اقدامات انجام شده توسط منطقه پرداخته شد، سپس در چارچوب کلی تعیین شده به شیوه مشاهده عینی و مصاحبه به جمع‌آوری مسائل و مشکلات بازار پرداخته شد.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: با مشخص شدن رویکرد و هدف اصلی در شناسایی آسیب‌های بازار که ایجاد امنیت بود، در ابعاد مختلف کالبدی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به شناسایی مسئله و تعیین متولیان حل مسئله پرداخته شد، بر اساس اهمیت موضوعات و اهداف اصلی ۴۵ گروه مسئله شناسایی شد که ۲۷ مورد آن موضوعات کالبدی، هفت مورد مسائل اقتصادی، شش مورد آسیب‌های مربوط به حوزه اجتماعی و سیاسی و پنج مورد آن مربوط به مسائل فرهنگی بود.

کد خبر 604199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.