قیمت هر کیلو ضایعات آهن امروز چنده؟?

در این مقاله به توضیح قیمت روز هر کیلو ضایعات آهن پرداختیم و همچنین به شرح مباحثی اعم از عوامل موثر بر قیمت ضایعات آهن و قیمت ضایعات آهن سنگین پرداختیم.

در این قسمت از مقاله می خواهیم یک سری اطلاعات درباره اینکه قیمت هر کیلو ضایعات آهن امروز چنده؟ در اختیارتان قرار دهیم. نرخ ضایعات آهن مانند بسیاری از محصولات دارای نوسانات قیمتی بسیاری است و دائماً کم و زیاد می شود. قیمت هر کیلو ضایعات آهن به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به ارائه توضیحات بیشتر در این زمینه می پردازیم و خواهشمندم در صورت نیاز به دریافت مشاوره و خرید و فروش ضایعات آهن به سایت ضایعات آسیا مراجعه کنید.

قیمت هر کیلو ضایعات آهن

معمولاً قیمت ضایعات آهن به شکل کیلویی محاسبه می شود. قراضه و ضایعات آهن کاربرد فراوانی در تولید قطعات فولادی مختلف دارند، به همین دلیل مطلع شدن از نوسانات قیمت ضایعات آهن فرسوده پرس نشده و پرس شده، برای تمامی مراکز خریدار ضایعات آهن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

عوامل متعددی اعم از آلیاژ، جنس، نوع، طریقه بسته بندی بر قیمت ضایعات تاثیر می گذارند. البته قیمت روز ضایعات آهن را می‌ توان در سایت های مختلف مشاهده کرد. قراضه آهن و آهن های فرسوده از ارزش بسیار زیادی برخوردار هستند و در حال حال حاضر روش ها و مکانیزم های مختلفی برای جمع آوری و بازیافت این محصولات گرانبها به وجود آمده است.

قیمت ضایعات آهن در دسته های مختلف روغنی، سبک، سنگین، ویژه، سوپر ویژه و چدن اعلام می‌ گردد. البته امکانات مختلف دیگری در اختیار خریداران و کاربران این صنف قرار داده شده است که فقط محدود به قیمت ضایعات فلزی نمی شود و قیمت آنلاین ضایعات استیل، آلومینیوم، چدن، روحی و همچنین قیمت ضایعات ورق روغنی، ورق گالوانیزه، حلب، مس، قلع و فلزات دیگر در وبسایت های مختلف اعلام می گردد.

تفاوت بسیار فاحشی که ضایعات با زباله ها دارند در ارزش پولی آنها است. بدین شکل که ضایعات آهن ارزش پولی قابل توجهی دارند اما زباله ها از ارزش پولی چندان زیادی برخوردار نیستند. ضایعات آهنی و فلزی علاوه بر مناطق صنعتی، در مناطق مسکونی هم یافت می شوند. قیمت خرید هر کیلو ضایعات آهن معمولاً توسط بازیافتی ها که با اعلام نمودن این مسئله که قصد جمع آوری آهن های فرسوده و ظاهراً به درد نخور را دارند، اقدام به جمع کردن ضایعات آهنی و فلزی می کنند.

البته یک سری مسائل نظیر نوسانات قیمت در انبارهای بزرگ و با ظرفیت بالا بسیار کمتر مشاهده می شود، چرا که برای مدت زمان زیادی ذخیره ضایعات آهن دارند. همچنین باید این نکته را در نظر داشت که فروش ضایعات آهن و غیر آهن بر طبق واحد اندازه گیری کیلو صورت می گیرد اما نوع عملکرد یک قطعه به عنوان مثال اگر موتور ماشین باشد، در تعیین نمودن قیمت بسیار تاثیر گذار است.

انواع مختلف ضایعات آهن

ضایعات پرس خودرو: این نوع ضایعات پس از سوزاندن بخش های مختلف پلاستیکی و پارچه ای به طور کامل پرس می شوند و به عنوان ضایعات پرس خورده معروف هستند. اکثر این ضایعات در کوره های قوسی با دهانه بزرگ کاربرد بسیار زیادی دارد.

ضایعات سوفاله آهن: به براده های آهن بدست آمده از تراشکاری قطعات آهنی، ضایعات سوفاره یا سوفاله آهن گفته می شود که در دو گروه پوشالی و ناخنی جای دارند و به دو شکل فله ای و پفکی ریز بار توزیع می شود. اندازه سفاله ناخنی ۳ تا ۱۰ میلی متر است. سفاله ناخنی دارای چگالی پایین تر و هزینه بیشتری می باشد.

ضایعات حلب: در حال حاضر ضایعات حلب به دو شکل حلب فله ای و حلب پرسی به فروش می رسد. تمام قوطی هایی که جهت حفظ و نگهداری مواد غذایی و روغن جامد و … مورد استفاده قرار می گیرند، به عنوان ضایعات حلب محسوب می شوند.

قیمت هر کیلو ضایعات آهن امروز چنده؟?

قراضه آهن گالوانیزه: آهن گالوانیزه به علت داشتن پوشش روی در برابر خوردگی بسیار مقاوم است. اما اگر شرایطی ایجاد شود که آهن گالوانیزه به علت شکستگی و یا تحت تنش های بالا، تغییر شکل دهند و یا در طول فرآیند تولید به سطح کیفی مد نظر نرسد تبدیل به ضایعات فرسوده می شود.

ضایعات آهن آلیاژی: اگر قطعات آهنی مدنظر دارای عناصر مختلفی مانند نیکل، کروم، منگنز باشند، به آنها آهن آلیاژی می گویند. بعضی نکات در خصوص ضایعات آهن آلیاژی به شرح موارد زیر است:

  • در مراکز اسقاط و تعمیر خودرو به شکل عمده یافت می شوند.
  • معمولاً ضایعات آهن آلیاژی با قیمت های مختلفی عرضه می شوند.
  • این نوع ضایعات در مقایسه با ضایعات درجه یک و دو ارزان تر هستند.

قیمت ضایعات آهن سنگین

مراکز خریدار ضایعات آهن آگاه به ارزش پولی این محصولات هستند، چرا که که ضایعات آهن فرسوده دوباره به چرخه تولید منتقل می شوند و ارزش پولی آنها چند برابر می شود اما زباله ها فاقد هیچ گونه ارزش پولی هستند. ضایعات آهن جزوء آن دسته از ضایعاتی است که به محیط زیست ضرر و زیان زیادی وارد می کند و بازیافت آن بیشترین کمک را به طبیعت می کند. در صورت نیاز به دریافت مشاوره و خرید و فروش ضایعات آهن می توانید به سایت ضایعات آسیا مراجعه کنید.

قیمت روز ضایعات آهن به عوامل مختلفی نظیر زمان و مکان بستگی دارد. به همین دلیل هیچ گاه نمی توان نرخ ثابتی را برای هر کیلو آهن بیان نمود و قیمت ضایعات آهن با توجه به عوامل مختلفی مانند قیمت بازار سنجیده می شود.

ضایعات آهن سنگین، نرم و خشک مانند قطعات خودرو، سرشاخه پروفیل و … را بر طبق قیمت روز ضایعات آهن در بازار، خرید و فروش می کنند. این قبیل محصولات نیز مانند طلا و ارز، به نرخ روزانه معامله می شوند. البته نه دائماً قیمت نوسانی روزانه، بلکه شاید هر چند ماه یک بار، قیمت این محصولات دچار تغییراتی شود.

عوامل موثر بر قیمت ضایعات آهن

عوامل بسیار زیادی بر روی نحوه قیمت گذاری آهن و ضایعات آهن تاثیر گذار است که برخی از آنها به شرح موارد زیر است:

قیمت جهانی آهن: یکی از علل مهم و تاثیر گذار بر روی قیمت ضایعات آهن، قیمت جهانی آهن می باشد که تاثیر مستقیمی بر روی نوسانات قیمت آهن و بالا پایین شدن قیمت ها دارد. بین قیمت نفت و قیمت جهانی آهن هماهنگی خاصی وجود دارد، که این هماهنگی با توجه به شرایط مختلف فاکتور می‌ گیرند.

قیمت هر کیلو ضایعات آهن امروز چنده؟?

قیمت ارز: قیمت ارز بر روی تمامی محصولات تاثیر گذار است. کمتر محصولی را می توان در بازار مشاهده کرد که وابسته به نرخ ارز نباشد، این مسئله در بازار آهن نیز تاثیر بسیار زیادی دارد. در ایران نرخ ارز به شکل قابل توجهی اثر می گذارد چرا که درخواست ها و نیازها را بر طبق تولیدات داخلی پاسخ می دهند.

کارخانه های تولید کننده: وسعت بازار آهن و فولاد موجب شده است تا سرمایه گذاران صنعتی به ساخت قطعات فولادی بپردازند و بین سرمایه گذاران رقابت بسیار زیادی پدید آید. بدین شکل که هر کارخانه ای که قیمت مناسب، کیفیت بهتر، زمان تحویل کوتاه تر و … در زمینه تولید محصولات داشته باشد، مشتریان و متقاضیان زیادتری را جذب می کنند.

کلام آخر

در این بخش از مقاله به توضیح قیمت هر کیلو ضایعات آهن امروز چنده؟ پرداختیم و تمام تلاش خود را کردیم که اطلاعات جامعی را در خصوص مسائلی اعم از قیمت هر کیلو ضایعات آهن، انواع مختلف ضایعات آهن، قیمت ضایعات آهن سنگین و … در اختیارتان قرار دهیم. همچنین تشکر می کنم از همه شما عزیزان که تا پایان مقاله همراه ما بودید و در صورت نیاز به دریافت مشاوره و خرید و فروش ضایعات آهن می توانید به سایت ضایعات آسیا مراجعه کنید.

کد خبر 604197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.