اصفهان را به لحاظ خشکسالی دریابید

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ناژوان به عنوان ریه تنفسی شهر حال و هوای قبل را ندارد و مدت‌ها است آب در مادی و انهار جاری نشده و فضای سبز محلات را دست‌خوش تغییر کرده است، لذا از مسئولان کشوری درخواست می‌شود که اصفهان را به لحاظ خشکسالی دریابند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد شریعتی امروز _یکشنبه بیستم شهریورماه_ در نطق میان دستور جلسه پنجاه‌وپنجم شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تسلیت اربعین حسینی، اظهار کرد: لازم است در ایام اربعین حسینی برای پذیرایی و استراحت زائران حسینی موکب‌هایی در ورودی شهر در منطقه کمربندی شرق یا صفه ایجاد شود.

وی با اشاره به وضعیت پارک‌ها و فضای سبز شهر اصفهان، ادامه داد: درختان و فضای سبز شهر اصفهان نسبت به سال‌های گذشته زودتر دچار خزان شده‌اند و شادابی و طراوت ندارند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: حوزه خدمات شهری و سازمان پارک‌ها برای حفظ فضای سبز شهر در شرایط خشکسالی اقدامات بسیاری انجام داده‌اند که الگویی برای سایر کلان‌شهرهای کشور است، اما این فعالیت‌ها کافی نیست.

وی با بیان اینکه پیمانکاران باید در راستای حفظ درختان شهر دقت و تلاش بیشتری داشته باشند، گفت: ناژوان ریه تنفسی شهر نیز حال و هوای قبل را ندارد و مدت‌ها است آب در مادی و انهار جاری نشده و فضای سبز محلات را دست‌خوش تغییر کرده است، لذا از مسئولان کشوری درخواست می‌شود که اصفهان را به لحاظ خشکسالی دریابند، زیرا این شهر قطب گردشگری در حوزه ملی و جهانی است؛ به مسئولان شهر نیز وضعیت موجود را یادآوری می‌کنم که در راستای حفظ طراوت فضای سبز تلاش بیشتری کنند.

شریعتی با اشاره به افتتاح خط چهارم اتوبوس تندرو و پایانه ترکیبی جی و سیستم هوشمند حمل‌ونقل، اظهار کرد: مدت‌ها به دنبال اجرای سیستم هوشمندسازی در حوزه حمل‌ونقل بودیم و اکنون این مهم محقق شد که جای تقدیر دارد.

وی با تاکید بر اینکه پایانه‌های نوترکیبی پاسخگوی توسعه شهر است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در میدان امام خمینی منطقه ۱۵ به دلیل وجود ایستگاه اتوبوس ترافیک بسیاری ایجاد می‌شود، از این‌رو احداث پارک‌سوار در این محور ضروری است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تذکر ۴۵ روز پیش خود به معاونت فرهنگی شهرداری، افزود: معاونت فرهنگی در برخی انتصاب‌ها در این حوزه کوتاهی می‌کند، نیروهای به کار گرفته شده در امور فرهنگی توانمند نیستند، البته قول بررسی و جابه‌جایی داده‌اند، اما تاکنون این مهم انجام نشده است.

وی تصریح کرد: اگر معاونت فرهنگی به این تذکر توجه نکند، در جلسه‌های دیگر نطق خود را با بیان مصداق مطرح می‌کنم.

کد خبر 604194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.