حرکت ناژوان در مسیر بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی حوزه گردشگری

در بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر از منطقه ناژوان، معضلات، ظرفیت‌ها و پیشنهادهای اجرایی و کاربردی حوزه گردشگری بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی قائلی، مدیر طرح ساماندهی ناژوان در بازدید از این منطقه اظهار کرد: طرح بهینه‌سازی و تحول مراکز گردشگری ناژوان که به تصویب کمیته عالی ناژوان رسیده در حال اجرا است، لذا ساماندهی مجموعه گردشگری ناژوان نیازمند همگرایی و همت جدی مدیران کل شهر اصفهان است که در این صورت می‌توان جایگاه واقعی ناژوان را مشاهده کرد.

وی افزود: به‌رغم تمام مشکلات و موانع موجود، ناژوان در سال گذشته با هدف توسعه زیرساخت‌ها و هم‌افزایی توان گردشگری، همکاری خوبی با دستگاه‌ها و ارگان‌های همکار در حوزه گردشگری مانند جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای، محیط زیست، نیروی انتظامی، شرکت توسعه اماکن سیاحتی ورزشی سپاهان و مراکز خصوصی مستقر در این عرصه داشته است.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان ادامه داد: عرصه ناژوان صرفاً محدود به یک منطقه، شهر یا استان نیست، بلکه یک عرصه ملی و حتی فراملی است و می‌تواند در عرصه‌های بین‌المللی نیز ایفای نقش کند، بنابراین باید شاخص‌های ارزیابی و عملکردی و کاربردی آن تعریف شود و ارتقا یابد.

وی با اشاره به تدوین طرح‌های جدید گردشگری در عرصه ناژوان، افزود: از مساحت ۱۲۰۰ هکتاری ناژوان تنها ۳۰۰ هکتار آن در اختیار شهرداری است و حدود ۹۰۰ هکتار آن زمین‌های کشاورزی و باغات شخصی است؛ در این راستا نیز به سمت تدوین و اجرای طرح گردشگری کشاورزی قدم برداشته‌ایم.

سیدامیر سامع، عضو هیئت رئیسه و رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این بازدید با اشاره به لزوم همگرایی بین دستگاه‌های اجرایی شهر، گفت: سرمایه طبیعی و گردشگری شهر اصفهان گنجینه ارزشمندی است که باید ضمن بهینه‌سازی ظرفیت موجود با ایجاد تحول و نوگرایی، در مسیر مقصد گردشگری بین‌المللی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فرصت‌ها و زمینه‌های موجود در ناژوان، همزمان با اجرای طرح تحول در مراکز گردشگری، اجرای پروژه‌های جدید گردشگری و استفاده هرچه بیشتر و بهتر از ظرفیت مشارکت مردمی و حضور بخش خصوصی، باید در دستور کار مدیریت ناژوان قرار گیرد.

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به وجود منابع انسانی متخصص در مجموعه ناژوان، اظهار کرد: استفاده از نظر شهروندان در قالب فرم‌های الکترونیک نظرسنجی، اطلاع‌رسانی وجود ظرفیت کم‌نظیر ناژوان به گردشگران و مسافران داخلی و خارجی و زمینه‌سازی برای ارائه خدمات الکترونیک در حوزه گردشگری جزو مباحثی است که می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

فرزانه کلاهدوزان، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ارائه خدمات جانبی در کنار مراکز گردشگری خود می‌تواند جاذبه‌ای دیگر برای این مراکز باشد و به عنوان رویکردی جدید در ارائه خدمات مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 604165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.