شانس کسب مدال در مسابقات کشورهای اسلامی پایین بود!

«تیم ملی شنا، تیمی کاملاً جوان است و میانگین سنی آن در رقابت‌های کشورهای اسلامی ۲۰سال تخمین زده شد. مطمئن هستم که در سال‌های آتی به پیشرفت خوبی دست پیدا می‌کنیم.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهرشاد افقری شناگر اصفهانی تیم ملی در مسابقات جهانی بلغارستان موفق شد با ثبت رکورد در ماده ۱۰۰ متر پروانه پس از ۱۴ سال سهمیه المپیک ورودی B را کسب کند، اما به خاطر اشتباه فدراسیون شنای کشورمان یا فدراسیون جهانی شنا، نتوانست در المپیک ۲۰۲۰ توکیو شرکت کند.

افقری در رقابت‌های کشورهای اسلامی که در ترکیه برگزار شد، در مرحله نیمه نهایی ماده ۵۰ متر پروانه با ثبت زمان ۲۴.۵۰ در رتبه پنجم قرار گرفت و فینالیست شد، اما از گرفتن مدال محروم ماند. خبرنگار ایمنا گفت و گویی با این شناگر تیم ملی ایران داشته که در ادامه می‌خوانید:

ابتدا از رقابت‌هایی که ماه‌های گذشته در آن حضور داشتید صحبت کنید. مسابقات کشورهای اسلامی چطور بود؟

پانزدهمین دوره رقابت‌های کشورهای اسلامی به میزبانی ترکیه برگزار شد که تیم ایران با ۹ نفر نماینده شناگر در این مسابقات حاضر شد. سطح رقابت‌ها نسبت به دوره قبل بسیار بالا رفته بود و رکوردهایی که شناگران تیم ملی ثبت کردند نسبت به دوره قبلی کاهش چشمگیری داشت، اما باز هم شانس مدال کم بود.

به دلیل اینکه ترکیه میزبان بود، تیم ملی این کشور با آمادگی زیادی شرکت کرد و در تمام ماده‌ها حداقل یک نفر از ترکیه مدال کسب کرد. از کشورهایی مثل اندونزی، ازبکستان، قرقیزستان، آذربایجان و حتی کویت هم شناگرانی بودند که شانس مدال داشتند.

سال گذشته نیز در مسابقات جهانی مجارستان حضور داشتید. این رقابت‌ها چطور بود؟

من و متین سهران در این مسابقه جهت کسب آمادگی شرکت کردیم، در طول مسابقه از تمرینات غافل نشدیم و در حین مسابقه تمرینات شنا و بدنسازی را تحت نظارت دیلانچیان پیگیری می‌کردیم.

در آینده چه مسابقاتی را پیش رو دارید؟

مسابقات پیش رو شامل مسابقه جهانی استرالیا (مسافت کوتاه) است که در آذرماه برگزار می‌شود. همچنین مسابقات لیگ کشوری شنا را داریم و در آخر هم بازی‌های آسیایی که شهریورماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

وضعیت تیم ملی شنای ایران چگونه است؟

تیم ملی شنا یک تیم کاملاً جوان است و میانگین سنی تیم ملی در رقابت‌های کشورهای اسلامی ۲۰ سال تخمین زده شد. مطمئن هستم در سال‌های آتی به پیشرفت خوبی دست پیدا می‌کنیم. خدا را شاکریم که ماهانه به صورت منظم از فدراسیون کمک مالی دریافت می‌کنیم و حمایت‌های لازم از طرف فدراسیون انجام می‌شود. البته کمبودهایی وجود دارد؛ این را هم باید اضافه کنم که شنا جزو ورزش‌های پرهزینه بوده که تهیه لوازم آن در کشورمان سخت شده است. از طرف دیگر تنها استخر آزادی دارای امکانات استاندارد از جمله سکو، تاچ چد، اسکوربود است و دیگر اماکن ورزشی در اختیار ورزشکاران قرار نمی‌گیرد.

شرایط حضور در المپیک را چطور ارزیابی می‌کنید؟

برای کسب ورودی المپیک نزدیک به دو سال فرصت دارم؛ در حال حاضر هدف‌های دیگری وجود دارد که اولویت‌ها برای رسیدن به آن برایم متفاوت هستند.

به عنوان سوال پایانی، در مسابقات المپیک گذشته با وجود کسب سهمیه اتفاقاتی افتاد که باعث شد نتوانید در این رقابت‌ها حاضر شوید، فکر می‌کنید برای المپیک پیش رو ورودی مسابقات را کسب می‌کنید؟

بهتراست درخصوص گذشته صحبتی نکنم، اما تمام تلاشم را می‌کنم که ورودی مسابقات المپیک پاریس را به دست آورم.

کد خبر 604134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.