اجرای حکم تخریب سازه‌های غیرمجاز بر بستر تالاب انزلی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندرانزلی با اشاره به اجرای حکم تخریب سازه‌های غیر مجاز در بستر تالاب بین‌المللی انزلی، گفت: پس از انجام مراحل دادرسی، حکم قطعی تخریب برای این تصرف غیرقانونی صادر شد.

به گزارش ایمنا، اکبر سبحانی امروز _شنبه نوزدهم شهریورماه_ در جمع خبرنگاران از اجرای حکم تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی بستر تالاب بین‌المللی انزلی خبر داد و اظهار کرد: حدود هزار متر از اراضی بستر تالاب انزلی توسط یکی از افراد بومی تصرف شده بود.

وی افزود: فرد متخلف پس از تصرف اراضی مذکور اقدام به دیوار گذاری، احداث بنا و استخر کرده بود.

دادستان عمومی و انقلاب بندرانزلی تصریح کرد: به‌موجب تبصره ۳ ماده ۲ قانونی توزیع عادلانه آب، هرگونه دخل و تصرف در بستر تالاب بدون اجازه وزارت نیرو ممنوع است و قانونگذار علاوه بر قلع و قمع این گونه تصرفات، مجازات یک ماه تا یک سال حبس را نیز در نظر گرفته است.

سبحانی با بیان اینکه شرکت سهامی آب منطقه‌ای نیز اقدام به طرح شکایت از این فرد کرده است، یادآور شد:: پس از انجام مراحل دادرسی، حکم قطعی تخریب برای این تصرف غیرقانونی صادر شد که امروز با تخریب این بنا به مرحله اجرا درآمد.

به گزارش ایمنا، تالاب بین‌المللی انزلی یکی از اکوسیستم‌های بااهمیت از ابعاد گوناگون زیست‌محیطی و اقتصادی است که به‌دلیل آلودگی ناشی از فعالیت‌های انسانی، کشاورزی و صنعتی با مخاطرات جدی روبه‌رو شده است.

اخیراً حدود ۴۰ هکتار از بستر این تالاب طعمه حریق شد که با تلاش امدادگران و مسئولان مربوطه مهار شد و پس از آن رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور از نزدیک وضعیت تالاب را مورد بررسی قرار داد و تاکید کرد: «اجازه نمی‌دهیم تالاب انزلی به سرنوشت دریاچه ارومیه دچار شود.»

منبع: تسنیم

کد خبر 604053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.