فرهنگ ویلانشینی باید تغییر کند

سرپرست سازمان امور اراضی کشور گفت: حفظ کاربری اراضی کشاورزی موجود کشور، یکی از مؤلفه‌های امنیت غذایی است که در قانون حفظ کاربری اراضی نیز بر آن تاکید شده و وزارت جهاد کشاورزی مجری آن است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی، صفدر نیازی تقسیم اراضی را آفت زمین‌های کشاورزی کشور دانست و اظهار کرد: رویکرد ترویج فرهنگ ویلانشینی در جامعه باید تغییر کند.

وی افزود: تقسیم اراضی آن‌گونه که در کشور ما رایج است در سایر کشورها وجود ندارد و این موضوع لازم به مدیریت سریع و تغییر رویکرد اجرایی در این زمینه است.

سرپرست سازمان امور اراضی کشور تاکید کرد: یکی از مؤلفه‌های امنیت غذایی، حفظ کاربری اراضی کشاورزی موجود کشور است که در قانون حفظ کاربری اراضی نیز بر آن تاکید و وزارت جهاد کشاورزی مجری آن است.

نیازی با بیان اینکه در حوزه حفظ کاربری وضعیت خوبی در کشور وجود ندارد، ادامه داد: حال زمین خوب نیست و باید بین امنیت غذایی و رفاه یکی انتخاب شود.

وی با اشاره به اینکه قانون اصلاحات اراضی در سال ۱۳۴۰ شروع شد و زارعان مالک شدند، تصریح کرد: رفع تداخل پنج درصد کار در این بخش است و مالکیت، تثبیت مالکیت و صدور اسناد نیازمند زمان طولانی و زحمت زیادی است.

نیازی ادامه داد: طبق دستورات وزیر جهاد کشاورزی، موضوع رفع تداخل زمین‌های کشاورزی باید سریع ساماندهی شود و ساماندهی و حل این موارد کار پرحجم و دشواری است.

سرپرست سازمان امور اراضی کشور با اشاره به اینکه آذربایجان غربی یک استان مرزی مهم در زمینه تولید محصولات کشاورزی و به نسبت تعداد پلاک، دارای رتبه اول در کشور است، خاطرنشان کرد: از مجموع ۲۵۰۰ پلاک موجود این استان تاکنون نزدیک به ۷۰۰ پلاک رفع تداخل شده است.

کد خبر 604041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.