کشتی‌گیران ایران در روز دوم مسابقات جام‌جهانی کشتی صربستان

مهدی محسن‌نژاد در وزن ۶۳ کیلوگرم، محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم، پژمان پشتام در وزن ۸۲ کیلوگرم و محمدمهدی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم فرنگی‌کاران روز دوم ایران در مسابقات جهانی هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _یکشنبه بیستم شهریورماه_ از ساعت ۱۳ به وقت ایران پیکارهای روز دوم مسابقات جام جهانی کشتی بلگراد به میزبانی صربستان در سالن اشتارک آرنا آغاز می‌شود؛ در روز دوم مسابقات مقدماتی جهانی چهار نماینده ایران روی تشک خواهند رفت. مهدی محسن‌نژاد در وزن ۶۳ کیلوگرم، محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم، پژمان پشتام در وزن ۸۲ کیلوگرم و محمدمهدی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم فرنگی‌کاران روز دوم ایران در مسابقات جهانی هستند.

مهدی محسن نژاد نائب قهرمان آسیا شد | خبرگزاری ایلنا

وزن ۶۳ کیلوگرم؛ مهدی محسن نژاد

مهدی محسن‌نژاد در وزن ۶۳ کیلوگرم کشتی می‌گیرد. محسن‌نژاد امسال نخستین حضور خود در مسابقات جهانی بزرگسالان را در بلگراد تجربه می‌کند. وی با رفتن علیرضا نجاتی به یک وزن بالاتر به عضویت تیم ملی درآمد. کنچیرو فومیتا دارنده دو مدال طلای جهان و نقره المپیک توکیو، شارشنبکوف از قرقیزستان و دارنده مدال نقره جهان، مراد ممدوف دارنده مدال برنز جهان ۲۰۲۱ از آذربایجان و کرم کمال دارنده دو برنز امیدهای جهان از ترکیه از چهره‌های مطرح این وزن هستند. محسن‌نژاد در فینال قهرمانی آسیا در مقابل شارشنبکوف شکست خورد.

محسن‌نژاد در دور نخست برابر هان جائه چانگ از کره جنوبی روی تشک می‌رود. وی در صورت برتری در یک هشتم نهایی مقابل برنده مبارزه الهام بهرام اف از ازبکستان و کرم کمال از ترکیه مبارزه می‌کند.

محمدرضا گرایی: گلایه دبیر برای کشتی است/ حضور در جهانی یا بازیهای آسیایی در  حیطه کادر فنی است - ایسنا

وزن ۶۷ کیلوگرم؛ محمدرضا گرایی

محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی می‌گیرد و نفر نخست رنکینگ این وزن است، گرایی از امیدهای اصلی کاروان کشورمان برای کسب مدال طلا در رقابت‌های قهرمانی جهان است. وی تنها نماینده ایران در المپیک توکیو بود که مدال طلا رسید و سپس در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ با کشتی فوق‌العاده خود تاریخ‌سازی کرد و به مدال رسید.

او و پس از آن نیز با نمایشی خیره کننده به مدال طلای جهان در نروژ بوسه زد. گرایی پس از رقابت‌های قهرمانی جهان، برای جلوگیری از فشار کاهش وزن در وزن ۷۲ کیلوگرم به تورنمنت قزاقستان اعزام شد و به مدال طلا رسید. اتحادیه جهانی کشتی نیز او را مدعی اصلی کسب مدال طلا در بلگراد می‌داند.

ریو هان سو از کره‌جنوبی و دارنده دو مدال طلای جهان، محمد الساید دارنده مدال برنز المپیک از مصر، متئوس برناتک از لهستان و دارنده مدال نقره جهان ۲۰۱۷، حسرت جعفر اف از آذربایجان و قهرمان جوانان و امیدهای جهان ۲۰۲۱ و اسلاویک گالستیان از ارمنستان و دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۹، از مدعیان این وزن هستند.

محمدرضا گرایی، دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک بعد از استراحت در دور نخست، در یک هشتم نهایی مقابل برنده مبارزه کریستین وانزا از مجارستان و آمانتور اسماعیل اف از قرقیزستان می‌رود. هان سو ریو از کره جنوبی نیز در سمت جدول گرایی قرار دارد.

پژمان پشتام به دنبال خوشرنگ ترین مدال در وزن 82 کیلوگرم کشتی جهانی صربستان  - سرخ نیوز

وزن ۸۲ کیلوگرم، پژمان پشتام

پژمان پشتام در وزن ۸۲ کیلوگرم کشتی می‌گیرد و با نایب قهرمانی در تورنمنت قزاقستان راهی مسابقات جهانی شد. وی در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ به مدال برنز رسید. رفیق حسین‌اف از آذربایجان و دارنده مدال برنز المپیک در مسابقات جهانی سال گذشته در نروژ مدال طلا را کسب کرد و امسال با ۳۴ سال سن از مدعیان است همچنین برهان آکبوداک از ترکیه و نایب قهرمان جهان، جلا بولکوادزه از گرجستان و قهرمان امیدهای جهان، تامشا لوای از مجارستان و قهرمان امیدهای جهان ۲۰۲۱ و پاسکال ای سل از آلمان و دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۷ مدعیان وزن ۸۷ کیلوگرم هستند. پژمان پشتام پس از استراحت در دور نخست، مقابل برنده مبارزه کاراپت چالیان از ارمنستان و فیلیپ ساچیچ از کرواسی به روی تشک می‌رود.

ساروی و زارع جزو ۵ کشتی‌گیر برتر زیر ۲۵ سال جهان - ایرنا

وزن ۹۷ کیلوگرم؛ محمدمهدی ساروی

محمدهادی ساروی کشتی گیر وزن ۹۷ کیلوگرم مدعی اصلی کسب مدال طلای جهان است و اتحادیه جهانی کشتی ساروی را شانس اول ایستادن بر سکوی نخست جهان در وزن پر از مدعی ۹۷ کیلوگرم دانسته و کنار زدن وی را سخت‌ترین کار ممکن برای دیگر مدعیان این وزن ارزیابی کرده است. ساروی در المپیک توکیو به مدال برنز رسید و در مسابقات جهانی نروژ در سال گذشته بر سکوی نخست ایستاد.

الکس زوک از مجارستان و دارنده مدال نقره جهان در مسابقات سال گذشته امسال برای جبران شکست در دیدار فینال مقابل ساروی راهی بلگراد شده است. آرتور الکسانیان با ۳۰ سال سن از ارمنستان با یک طلا، یک نقره و یک برنز المپیک و ۳ طلا و ۲ نقره جهان، الکسانیان دارنده مدال نقره المپیک توکیو، متهان باشار از ترکیه و دارنده دو مدال طلای جهان، تادئوس میچالیک کشتی‌گیر ۳۰ سال سن از لهستان و دارنده مدال برنز المپیک توکیو، میهایل کاجایا از صربستان و دارنده ۲ مدال برنز جهان و کریل میلوف از بلغارستان و دارنده مدال نقره جهان ۲۰۱۸ از مدعیان این وزن هستند. محمدهادی ساروی پس از استراحت در دور نخست مقابل برنده مبارزه فلیکس بالدائوف از نروژ و یان لیو از چین مبارزه می‌کند.

کد خبر 604029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.