از قتل راننده تاکسی با شکلیک ۲ گلوله در فرودگاه تا کشف دینار عراقی در قم

قتل راننده تاکسی با شکلیک دو گلوله در فرودگاه، مرگ هولناک کارگر راهدار راه آهن، انهدام باند بزرگ جعل در پایتخت، حمله خونین دو شغال به مرد جوان و دختر هفت ساله، کشف قاچاق دینار عراقی در قم و دستگیری دندانپزشک قلابی را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح امروز نوزدهم شهریورماه، مأموران پلیس در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) درحال گشت‌زنی بودند که به یک تاکسی که روبه‌روی جایگاه سوخت پارک شده بود مشکوک شدند و پس از کم کردن فاصله خود، جسد مرد میانسالی را داخل خودرو مشاهده کردند.

با اعلام این خبر، محمدتقی شعبانی؛ بازپرس ویژه قتل شعبه دهم دادسرای امور جرایم جنایی به همراه تیم جنایی خود راهی محل حادثه شدند و تحقیقات میدانی را آغاز کردند. تیم جنایی به محض حضور در محل حادثه، با جسد خون‌آلود مرد حدوداً ۵۳ ساله‌ای مواجه شدند که از ناحیه سینه و شکم هدف دو شلیک گلوله در خودروی خود قرار گرفته بود.

از سوی دیگر بررسی‌ها نشان داد قاتل، مرد میانسال را که در تاکسی خود نشسته بوده از کنار خودرو مورد هدف گلوله قرار داده و پس از ارتکاب این جنایت، متواری شده است. بازپرس پرونده پس از دریافت این اطلاعات، به کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی دستور داد تا دوربین‌های مداربسته اطراف صحنه قتل را بازبینی و تحقیقات را در خصوص شناسایی عامل این جنایت آغاز کنند.

با دستور بازپرس ویژه قتل شعبه دهم دادسرای امور جرایم جنایی، جسد مقتول برای بررسی‌های بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی برای دستگیری عامل قتل این راننده تاکسی وارد عمل شده‌اند.

مرگ هولناک کارگر راهدار راه آهن

فعالان صنفی کارگری در ابنیه فنی راه آهن آذربایجان گفتند: یکی از کارگران راهدار ابنیه فنی راه آهن عجب‌شیر به نام «ابوالفضل عبدی» که به صورت قراردادی تحت مسئولیت پیمانکار مشغول کار بود، هفته گذشته بعد از پایان کار دچار ایست قلبی شد و قبل از انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست داد.

توضیح بیشتری درباره دلایل مرگ این کارگر از سوی منابع رسمی اعلام نشده است اما نامناسب بودن محیط کار، انجام کارهای سخت و طاقت‌فرسا در محیط‌های خاص مثل محیط‌های خیلی آلوده، عواملی مثل ابهام در کار و نداشتن علاقه به کار و تأخیر چند ماهه در دریافت حقوق می‌تواند از دلایل ایست قلبی در محیط‌های کاری باشد.

انهدام باند بزرگ جعل در پایتخت

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت، اظهار کرد: با تحقیقات گسترده توسط کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی، فعالیت یک باند بزرگ در خصوص جعل آرم‌های شرکت‌های معتبر مواد خوراکی، مواد شوینده و لوازم یدکی کشف شد.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه کارآگاهان مشخص شد، چهار مرد جوان با اجاره کردن چهار خانه قدیمی در نقاط مختلف تهران آرم‌های تجاری شرکت‌های معتبر را جعل کردند و درحال تولید اقلام قلابی هستند.

رئیس پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع، کارآگاهان رصدهای اطلاعاتی را آغاز و در کوتاه‌ترین زمان ممکن مخفیگاه چهار جاعل حرفه‌ای را شناسایی کردند.

وی گفت: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم، با هماهنگی‌های قضائی راهی مخفیگاه‌های متهمان شدند و در چند عملیات هماهنگ آن‌ها را دستگیر کردند.

سرهنگ ولیپور با بیان اینکه انواع لوازم جعل و آمپول‌های تقلبی بدنسازی از مخفیگاه این چهار جاعل حرفه‌ای کشف شد، تصریح کرد: متهمان پس از انتقال به اداره سیزدهم پلیس آگاهی هدف تحقیق قرار گرفتند و به جرم خود مبنی بر جعل آرم‌های شرکت‌های معتبر مواد خوراکی، مواد شوینده و لوازم یدکی اعتراف کردند.

وی خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهمان برای کشف جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

حمله خونین ۲ شغال به مرد جوان و دختر ۷ ساله

ایوب حاجی محمدی دهیار روستای بست قلات اظهار کرد: این حادثه دیشب رخ داد و درحالی که یک جوان ۳۴ ساله از داخل محله روستا عبور می‌کرد یک شغال به او حمله می‌کند که از ناحیه پا زخمی می‌شود.

وی افزود: پس از این نیز شغال وارد یکی از منازل در این روستا می‌شود و یک بانوی هفت ساله نیز از ناحیه دست زخمی می‌کند. بلافاصله با حضور بهورزان مرکز بهداشت افراد زخمی شده واکسن هاری دریافت کردند و اکنون حال مساعد دارند.

کشف قاچاق دینار عراقی در قم

سردار بهادر اسماعیلی جانشین فرمانده انتظامی استان قم اظهار کرد: مأموران یگان تکاوری استان در اجرای طرح مقابله با خودروهای قاچاق بر، یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ را در جاده قدیم قم_تهران به ظن حمل بار قاچاق متوقف کردند و خودرو مذکور که فاقد صندلی عقب و دارای تغییر وضعیت در کمک‌ها و شیشه‌ها کاملاً دودی بوده مورد بازرسی قرار گرفت.

وی افزود: در بازرسی صورت گرفته ۳۸۶ برگ اسکناس ۲۵ هزار دیناری، ۵۳۱ برگ اسکناس ۱۰ هزار دیناری، یک هزار و ۴۵۲ برگ اسکناس پنج هزار دیناری، چهار برگ اسکناس یک هزار دیناری، دو برگ اسکناس ۲۵۰ دیناری و یک برگ اسکناس ۵۰۰ دیناری در مجموع ۲۲ میلیون و ۲۲۰ هزار دینار عراق به ارزش بیش از پنج میلیارد ریال کشف و با توجه به عدم ارائه مدارک لازم از سوی راننده خودرو توقیف و نامبرده دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه محورهای مواصلاتی قم برای قاچاقچیان ناامن شده است، خاطرنشان کرد: مردم از طریق شماره تماس ۱۱۰ می‌توانند گزارشات خود را به مرکز فوریت‌های پلیسی استان اعلام کنند.

دستگیری دندانپزشک قلابی

سرهنگ محمودحسین زاده فرمانده انتظامی محمودآباد اظهار کرد: درپی تحقیقات پلیسی و انجام اقدامات اطلاعاتی، مأموران پلیس امنیت عمومی از فعالیت یک دندانپزشک قلابی در این شهرستان با خبر شدند. پس از هماهنگی قضائی با همکاری مأموران تجسس کلانتری مرکزی و مأموران پلیس امنیت عمومی متهم که بدون دارا بودن مجوز و مدارک پزشکی اقدام به ارائه خدمات دندانپزشکی به شهروندان می‌کرد، دستگیر شد.

وی افزود: در این عملیات که با حضور کارشناس نظارت بر درمان شبکه بهداشت نیز همراه بود، در بازرسی از محل فعالیت متهم یونیت دندانپزشکی، سر توربین و سایر ادوات و تجهیزات دندانپزشکی و دندانسازی کشف شد. این متهم ۳۹ ساله در تحقیقات پلیس به بزه انتسابی خود اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد خاطرنشان کرد: برای دریافت خدمات درمانی حتماً به مراکز معتبر پزشکی و دارای مجوز از وزارت بهداشت و درمان مراجعه کنند و هرگونه مورد مشکوک را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 604021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.