بار آموزش فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های اصفهان بر عهده انجمن سینمای جوان است

مدیر تولید انجمن سینمای جوان استان اصفهان گفت: بار آموزش فارغ‌التحصیلان رشته سینمایی در استان اصفهان بر عهده این انجمن است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جواد اسپنانی امروز_شنبه نوزدهم شهریورماه_در نشست خبری انجمن سینمای جوان استان اظهار کرد: متأسفانه بار آموزش فارغ‌التحصیلان رشته سینمایی در استان اصفهان را انجمن سینمای جوان می‌کشد، استان اصفهان با دارا بودن مراکز دانشگاهی همچون دانشگاه سپهر، علمی و کاربردی و دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه فیلم‌سازی فارغ‌التحصیلان متعددی در حوزه فیلم‌سازی داشته است اما بار آموزشی این مراکز به عهده این انجمن است.

وی افزود: بر اساس اساسنامه انجمن سینمای جوان این انجمن باید پوشش حمایتی خود را بر سر همه فیلم‌سازان قرار دهد به همین منظور دو سال پیش حمایت از فیلم‌سازان جوان بیش از گذشته شده است که در این راستا پورتالی طراحی‌شده است که فیلم‌سازان جوان فیلم‌نامه خود را در این پورتال بارگذاری می‌کنند. پس از بارگذاری فیلم‌نامه‌ها در جلسه تحت عنوان «پیچینگ» موردبررسی قرار می‌گرید و در سه حالت از فیلم‌سازان حمایت لازم صورت می‌گیرد.

مدیر تولید انجمن سینمای جوان استان اصفهان تصریح کرد: درروش اول فقط از فیلم‌سازان عضو انجمن سینمای جوان که در دوره آموزشی فیلم‌سازی این انجمن ثبت‌نام کرده‌اند و تجربه ساخت اولین فیلم خود رادارند، حمایت می‌شود که این حمایت در قالب اختصاص مبلغ هفت‌تا ۱۰ میلیون تومان به فیلم‌ساز جوان است.

وی ادامه داد: درروش دوم حمایت از همه فیلم‌سازان صورت می‌گیرد منتهی با این شرط که حداقل یک فیلم وی در جشنواره فیلمی بارده B شرکت کرده باشد که در این نوع حمایت به فرد فیلم‌ساز برای ساخت فیلم کوتاه جدیدش به‌شرط دارا بودن شرایط استاندار ازلحاظ محتوای فیلم‌سازی و غیره مبلغ ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان اختصاص می‌یابد.

اسپنانی بابیان اینکه شرط استفاده از حمایت نوع سوم انجمن سینمای جوان برای فیلم‌ساز حضور در جشنواره‌های معتبر و دریافت جایزه از جشنواره‌ها با رتبه B است، افزود: در این نوع حمایت به فرد فیلم‌ساز اعتباری به مبلغ ۷۰ تا صد میلیون تومان برای ساخت فیلم اختصاص می‌یابد.

وی تأکید کرد: انجمن سینمای جوان اصفهان تمام تلاش خود را کرده است که چراغ فیلم کوتاه اصفهان را روشن نگه دارد منتهی نیاز است که حمایت بیشتری از این انجمن از سوی نهادهای متولی فرهنگی شهر و استان شود.

کد خبر 603989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.