ضرورت استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی شهر همدان

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی شهر همدان و پیگیری برای ایجاد تشکیلات و ساختار مناسب در حوزه گردشگری اهمیت دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اکبر نظری امروز _شنبه نوزدهم شهریورماه_ در جلسه کمیسیون خدمات شهری، زیست محیطی و بهداشت شورای اسلامی شهر، اظهار کرد: آزادسازی بستر رودخانه‌ها باید طبق دستور و نامه دادستان انجام شود، اما لازم است طرح به صورت کارشناسی شده بررسی و پیگیری شود.

وی با بیان اینکه دولت در چندین سال اخیر تصمیماتی در زمینه آزادسازی بستر رودخانه‌ها داشته است، ادامه داد: در این زمینه باید حقوق مالکانه شهروندان نیز رعایت شود، در امر آزادسازی نباید منابع طبیعی و باغات را تخریب کنیم، بلکه احداث بناها و تصرفات غیرقانونی در حریم رودخانه‌ها تخریب شود، چرا که این تصرفات منجر به بسته شدن بستر رودخانه و کم شدن مسیر روان‌آب‌ها شده و منجر به سیل می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به ارزیابی نادرست کارشناسی میزان تصرف بستر رودخانه عباس‌آباد، گفت: در این زمینه باید از کارشناسان متخصص دادگستری استفاده شود.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی شهر همدان و پیگیری برای ایجاد تشکیلات و ساختار مناسب در حوزه گردشگری اهمیت دارد، افزود: اجرای طرح پیاده‌راه‌های شهر اقدام مناسبی در حوزه گردشگری است، هدف از اجرای این طرح ایجاد بستر گردشگری و آرامش برای شهروندان بوده است، اما به دلیل اجرایی نشدن کامل طرح هنوز شاهد نابسامانی‌هایی در پیاده راه بوعلی هستیم و این موضوع باید رفع شود تا به عنوان مظهر گردشگری برای جامعه باشد و شهروندان از آن بهره ببرند.

نظری تصریح کرد: از ظرفیت‌های ایجاد شده باید استفاده کرد و لازم است دستگاه‌های اجرایی نیز به وظایف خود در این خصوص عمل کنند.

کد خبر 603958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.