جنگل شهر رومانیایی، پارک بومگردی می‌شود

مقامات تیمیشوآرا رومانی، اعلام کردند که یک جنگل سبز در مجاورت این شهر به یک پارک بوم‌گردی تبدیل خواهد شد. این شهر پس از دو سال مدیریت جنگل توسط مقامات محلی مجوز این پروژه را از وزارت محیط زیست دریافت کرد تا اقدامات توسعه را در این منطقه اجرا کند به‌طوری‌که برای استفاده بیشتر شهروندان مناسب‌سازی شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، جنگل سبز شهر تیمیشوآرا دارای وسعت چشمگیر ۵۲۰ هکتار است که قرار است با کمترین مداخله شهرداری به پارکی سبز و جنگل تبدیل شود. این مداخله شامل تعریض بعضی از مسیرهای موجود و استفاده از مواد طبیعی مانند چوب و شن برای استحکام بیشتر است.

طبق بیانیه رسمی شهرداری، علاوه بر اینکه پارک مجهز به نیمکت‌ها و آلاچیق‌های زیادی خواهد بود، مسیرهای موجود برای دوچرخه‌سواران و عابران پیاده نیز مناسب‌سازی خواهد شد.

دومینیک فریتز، شهردار تیمیشوآرا، دستور داده است که زیرساخت‌ها نباید طبیعت بکر و وحشی منطقه را از بین ببرد زیرا این پروژه در اصل یک طرح سبز است و در طول مراحل توسعه هیچ درختی نباید قطع شود. طبق قرارداد بین شهرداری و وزارت محیط زیست، شهر باید توسعه مسیرهای ۱۰.۵ کیلومتری را در پنج سال آینده به پایان برساند.

جنگل شهر رومانیایی، پارک بومگردی می‌شود

هدف از اجرای این طرح، بهره‎‌برداری بیشتر از فضای سبز منطقه است؛ به‌طوری‌که همه شهروندان شانس استفاده از مزایای آن را داشته باشند. علاوه بر این، احداث خطوط دوچرخه در این مساحت، علاوه بر ترویج تردد سبز تأثیر بسزایی در سلامتی شهروندان خواهد داشت، چرا که کل مسیر از میان درختان عبور می‌کند و به همین دلیل دوچرخه‌سواران کمترین میزان از آلودگی را تجربه خواهند کرد.

کد خبر 603953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.