آخرین وضعیت زائران در نجف و کربلا از زبان سفیر ایران در عراق

سفیر ایران در عراق با بیان این‌که متاسفانه امکانات متناسب با جمعیت زوار شرکت‌کننده در اربعین حسینی نیست و در این زمینه محدودیت وجود دارد، گفت: بهترین راه این است که زائران مدت اقامت خود را در شهرهای نجف و کربلا کاهش دهند.

به گزارش ایمنا، محمدکاظم آل صادق، در ارتباط با وضعیت زائران ایرانی در نجف و کربلا و انتشار برخی اخبار مبنی بر این‌که برخی از آنها در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برند و نتوانستند موکب‌هایی برای استراحت پیدا کنند یا این‌که آب آشامیدنی متناسب با تعداد زوار وجود ندارد، اظهار کرد: همان‌طور که پیش از این گفتیم متأسفانه امکانات متناسب با جمعیت حاضر نیست و محدودیت‌هایی در این زمینه وجود دارد؛ بهترین راه این است که زائران مدت حضور خود را در نجف و کربلا کاهش دهند تا این فرصت زیارت برای دیگر زائران نیز فراهم شود.

وی اضافه کرد: من همین امروز آخرین وضعیت زائران نجف را دریافت کردم؛ وضعیت نسبت به روزهای گذشته بهتر شده است و تعداد بیشتری از موکب‌ها مستقر شده‌اند و تعدادی آب و یخ تهیه شده است.

سفیر ایران در عراق اظهار کرد: سالانه در مراسم راهپیمایی اربعین شاهد تلفات جاده‌ای ناشی از تصادف به خاطر وضعیت جاده‌ها و همچنین خستگی راننده‌ها هستیم و متأسفانه در سال جاری نیز چنین موضوعی را شاهد بودیم.

منبع: ایسنا

کد خبر 603952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.