شهردار اصفهان حکم دبیری شهر جهانی صنایع دستی را دریافت کرد

«حکم دبیری شهر جهانی صنایع دستی» امروز (شنبه) به استناد مصوبه شورای عالی سازمان میراث فرهنگی صنایع‌ دستی و گردشگری به شهردار اصفهان تقدیم شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه نوزدهم شهریورماه_ در حاشیه دریافت حکم دبیری شهر جهانی صنایع دستی اصفهان، اظهار کرد: در دوره جدید مدیریت شهری و سازمان میراث فرهنگی، شاهد همگرایی و همکاری شهرداری و میراث فرهنگی به نفع مردم با تاکید بر حفظ میراث فرهنگی بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ارتباط میان دو مجموعه از تعارف و تشریفات خارج شده و به مرحله اجرا رسیده است، گفت: میوه این اتفاق، همگرایی است که ریشه در نگاه مشترک و نزدیک دو نهاد به موضوع میراث فرهنگی، صنایع دستی و ابنیه تاریخی دارد.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه دغدغه مشترک موجب ایجاد اعتماد متقابل شده است، تصریح کرد: شهرداری در حوزه صنایع دستی همچون گذشته آمادگی دارد با محوریت دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی نخستین جلسه را با ذی‌نفعان به‌ویژه نمایندگان اصناف در این بخش برگزار کند.

وی با تاکید بر اینکه باید برنامه یک‌ساله و استراتژی دبیرخانه برای فعالیت تدوین شود، افزود: در این راستا ابتدا باید تقویمی طراحی کرد که به ما در حوزه معرفی رخدادها کمک کند، بر این اساس می‌توانیم با همفکری این حرکت را به فرایند تبدیل کنیم تا کار در حد تشریفات باقی نماند.

قاسم‌زاده با بیان اینکه خانه تاریخی امین‌التجار در محدوده خیابان عبدالرزاق بهترین مکان برای فعالیت دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی است، ادامه داد: این خانه تاریخی ظرفیت بسیار خوبی دارد که باید به بهترین نحو از آن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: همیشه وقتی از مقابل خانه تاریخی امین‌التجار عبور می‌کردم، بسیار ناراحت می‌شدم که چرا این از ظرفیت استفاده نمی‌شود، اما در حال حاضر بسیار خرسندم که این خانه به نفع شهر و حفظ میراث فرهنگی آن فعال می‌شود و شهرداری اصفهان نیز آمادگی خود را برای تجهیز خانه امین‌التجار اعلام می‌کند.

به گزارش ایمنا، به استناد مصوبه شورای عالی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، شهردار اصفهان به مدت دو سال به عنوان دبیر شهر جهانی صنایع دستی اصفهان منصوب شد.

کد خبر 603950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.