ضرورت تأمین زیرساخت برای حضور ۱۰ میلیون زائر در مراسم اربعین

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیش‌بینی حضور پنج میلیون زائر در راهپیمایی اربعین امسال گفت: با توجه به اینکه ۷۰ درصد جمعیت کشور اشتیاق شرکت در این راهپیمایی را دارند، لازم است زیرساخت‌های لازم برای زیارت ۱۰ میلیون نفر را در داخل کشور فراهم کنیم.

امیرحسین بانکی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص حماسه پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: بی‌تردید تأثیر نام امام حسین (ع) و مراسم عزاداری او در طول تاریخ به‌ویژه در کشور ما بی‌نظیر است و ۸۰ درصد مردم ایران در ایام تاسوعا و عاشورا به گونه‌ای در مراسم مذهبی حضور پیدا می‌کنند.

وی با استناد به نتایج یک نظرسنجی افزود: ۷۰ درصد افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی اعلام کردند که اگر شرایط زیارت اربعین برای آنها فراهم باشد، خواستار حضور در این راهپیمایی هستند که این شور زایدالوصف با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اربعین را سرمایه بزرگی دانست که سرمایه اجتماعی، اقتصادی، روحی و فقهی را به جریان می‌اندازد و گفت: در دو سال گذشته کرونا و سختی‌های روحی و روانی، شرایط و بیماری‌های جسمی و مشکلات معیشتی و اقتصادی برای مردم ایجاد کرد و اکنون این راهپیمایی یک مسیر، جریان و حرکت انرژی متراکم است که می‌تواند جامعه ما را بازسازی کند.

سختی‌های یک شوق وصف نشدنی

بانکی‌پور با اشاره به اینکه شوق زایدالوصف زیارت اربعین همیشه با سختی‌هایی همراه بوده است، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ با وجود سختی‌های زیارت کربلا، این سفر معنوی مشتاقان زیادی داشته و حتی اکنون که مسئولان به مردم توصیه می‌کنند به پایانه‌های مرزی مراجعه نکنند، این شور و شوق ادامه دارد.

وی این شوق را دلیل اصلی حضور میلیونی زائران در راهپیمایی اربعین دانست و گفت: نمی‌توان مردم را از این زیارت منع کرد، امیدوارم همه مسئولان یاری کنند و این سفر و زیارت و راهپیمایی عظیم که خداوند در این دوره در اختیار ما قرار داده است را قدر بدانیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه تاریخی زیارت اربعین یادآور شد: جلوه کنونی زیارت اربعین در ایران مخصوص سال‌های اخیر است و باید قدر این سرمایه که به سرمایه‌های کشور اضافه شده است را دانست و برای سفر مشتاقان زیارت امام حسین (ع) برنامه‌ریزی کرد.

نیاز به تأمین زیرساخت برای ۱۰ میلیون زائر

وی برنامه‌ریزی برای تأمین امکانات سفر زائران اربعین را وظیفه مسئولان در طول سال دانست و افزود: نه تنها در ایام اربعین بلکه در طول سال باید مسئولان زیرساخت‌های این سفر را برای زائران ایران و جهان فراهم کنند زیرا هر سال به آمار شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی افزوده می‌شود.

بانکی‌پور با اشاره به پیش‌بینی حضور پنج میلیون زائر در راهپیمایی اربعین امسال گفت: در سال‌های آینده آمار زائران به شش تا هفت میلیون نفر خواهد رسید و با توجه به اینکه ۷۰ درصد جمعیت کشور اشتیاق شرکت در این راهپیمایی را دارند لازم است زیرساخت‌های لازم برای زیارت ۱۰ میلیون نفر را در داخل کشور فراهم کنیم.

کد خبر 603944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.