ازدحام جمعیت و گرمازدگی از چالش‌های پیاده‌روی اربعین امسال/سفر خود را کوتاه کنید

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان گفت: چالش موجود در ایام جاری ازدحام جمعیت، گرمای هوا و وضعیت جوی شرجی چند روز اخیر است و انتظار می‌رود زوار سفر خود را مدیریت و آن را کوتاه کنند.

وحید شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تمهیدات هلال‌احمر استان خوزستان برای مراسم پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: ۱۵ پایگاه بین جاده‌ای در محورهای مواصلاتی خروجی استان تا شهرهای اهواز و خرمشهر دایر و ۱۵ پست موقت امدادونجات برنامه‌ریزی شده است که از شهرستان اهواز تا مرز چذابه و از خرمشهر تا مرز بین‌المللی شلمچه را تحت پوشش دارد.

دایر کردن درمانگاه و دو بیمارستان مجهز در نجف و کربلا

وی افزود: دو فروند بالگرد در دو پایانه به منظور امدادرسانی در موارد اضطراری و دو دستگاه خودروی ارتباطات برای ارتباط با مرکز کنترل هماهنگی عملیات در استان تهران، درون مرزها مستقر هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان با اشاره به دایر شدن دو قرارگاه عملیاتی پشتیبانی با ۱۵۰ نیروی امدادگر، پنج آمبولانس و سه خودروی امدادونجات، تصریح کرد: طی سال جاری پس از هر ۱۰۰ عمود یک درمانگاه در نظر گرفته شده و دو بیمارستان مجهز در نجف و کربلا دایر شده است.

وی با بیان اینکه پس از پایانه عراق و داخل شلمچه یک پایگاه درمانی مجهز به منظور امدادرسانی به زوار در جوار حسینیه تأسیس شده است، اضافه کرد: به طور کلی ۷۶۸ امدادگر از استان خوزستان در این طرح شرکت دارند.

هماهنگی با مواکب مستقر در پایانه‌ها به منظور اسکان زوار

شعبانی با بیان اینکه چالش موجود در ایام جاری ازدحام جمعیت، گرمای هوا و وضعیت جوی شرجی چند روز اخیر است، گفت: زوار باید مسیری طولانی را پیاده طی کنند و گرمازدگی از مشکلات آن‌ها است. انتظار می‌رود زوار سفر خود را مدیریت و آن را کوتاه کنند؛ همچنین تردد برای روزهای پیک (پنجشنبه و جمعه) برنامه‌ریزی نشود.

وی با بیان اینکه کوتاهی کشور همسایه در انتقال زائران به شهرهایی نظیر بصره و نجف مزید بر علت برای افزایش مشکلات شده است، ادامه داد: همه پایگاه‌ها و تجهیزات این سازمان در اختیار زوار است تا سفری امن داشته باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان اظهار کرد: شش پست این سازمان بین مواکب دایر شده است که در کنار ارائه خدمات امدادی، خدمات پشتیبانی بهداشتی نیز ارائه و اتفاقات حادث شده را پوشش می‌دهند.

درنظر گرفتن فضا برای اسکان زوار

وی با بیان اینکه پشتیبان هلال احمر استان خوزستان استان‌های چهارمحال‌وبختیاری و فارس هستند، افزود: با توجه به شرایط جوی امکان برپا کردن چادر به صورت اضطراری وجود ندارد اما با موکب‌های مستقر در پایانه‌ها هماهنگی انجام شده است تا فضاهایی را برای اسکان زوار در نظر داشته باشند.

شعبانی خاطرنشان کرد: پشتیبانی از مواکب نظیر ارسال پتو و چادر برای درنظر گرفتن فضا به منظور اسکان زوار در صورت بسته شدن مرزها یا ماندن در مسیر، در حال انجام است.

کد خبر 603937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.