ارائه خدمات نوآورانه به شهروندان با کمک نهادهای علمی

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با تاکید بر ارائه خدمات نوآورانه، گفت: هدف از تشکیل جلسات هم‌اندیشی با معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها این است که زبان مشترکی از مسائل شهرداری و ظرفیت و توانمندی نهادهای علمی داشته باشیم و بر این اساس مشکلات را برطرف و به سمت رشد و تعالی حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید ابراهیمی امروز _شنبه نوزدهم شهریورماه_ در حاشیه نخستین نشست تخصصی معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی با مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر شهرداری فرایندهایی در حوزه پژوهش و فناوری از جمله پروژه‌های پژوهشی و اتاق فکر تخصصی، پروژه‌های فناوری و ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان را در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: هدف از تشکیل جلسات هم‌اندیشی با معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها این است که زبان مشترکی از مسائل شهرداری و ظرفیت و توانمندی نهادهای علمی داشته باشیم و بر این اساس مشکلات سازمان را برطرف و به سمت رشد و تعالی حرکت کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با بیان اینکه جلسات هم‌اندیشی به صورت چالشی برگزار می‌شود و هریک از اعضا در موضوعات مختلف نقدهایی به شهرداری خواهند داشت، تصریح کرد: همکاری پایدار به این معنا است که بتوانیم با ذی‌نفعان ارتباطات خوبی برقرار و دیدگاه‌ها و نظرات آن‌ها را در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ کنیم، همچنین با همکاری آنها فرایندهای شناخت حل مسئله و برنامه‌ریزی‌ها را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه جلسات هم‌اندیشی، هسته شبکه علمی در مجموعه مدیریت شهری است، خاطرنشان کرد: این شبکه علمی به مجموعه شهرداری کمک می‌کند تا خدمات بیشتری با رویکردهای جدید و نوآورانه به شهروندان ارائه دهد.

از ایده‌های اعضای باشگاه شهر اندیشان استفاده می‌کنیم

ابراهیمی با اشاره به باشگاه شهراندیشان، گفت: مهم‌ترین هدف از تشکیل باشگاه شهراندیشان این است که ذی‌نفعان حوزه پژوهش و فناوری که علاقه‌مندان به پژوهش، دانشگاهیان، محققان، دانشجویان و گروه‌های مختلف دغدغه‌مند در حوزه مسائل شهری هستند، به‌طور سیستمی و نظام‌مند در قالب بستر ساده و کاربردی مورد استفاده قرار گیرند.

وی گفت: درصدد هستیم ایده‌های اعضای باشگاه شهر اندیشان را بر اساس طبقات تخصصی در پایگاه اطلاعاتی جمع‌آوری و در زمان مورد نیاز از ظرفیت‌ها استفاده کنیم؛ در این راستا مقدمات، مطالعات، فرایند و آئین‌نامه اجرایی این اقدام با همکاری مرکز پژوهش‌ها آماده شده است و در حال حاضر در خصوص اینکه از کدام نرم‌افزار و سامانه‌هایی می‌توان استفاده کرد، به بحث و گفت‌وگو می‌پردازیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان اظهار امیدواری کرد: این الگو و نظام تعاملی بتواند ارتباط مدیریت شهری را با دغدغه‌مندان و محققان، سیستمی و نظام‌مند کند تا در حوزه شهری بهتر بتوانیم حل مسئله داشته باشیم، چرا که با حمایت گروه‌ها، طبقات خلاق جامعه، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمی و نظری، حوزه‌های علمیه و دانش بنیان می‌توان شهری بهتری برای زندگی ساخت و رضایت شهروندان را حاصل کرد.

وی در خصوص حکمرانی شهری، گفت: در ادبیات نظری از گروه اداره کننده شهر در مقوله حکمرانی تحت عنوان حکمرانی خوب یا حکمروایی خوب شهر یاد می‌شود که شامل شاخص‌هایی همچون اعتماد، شفافیت، چابکی و کارآمدی است و مدیریت ارشد یک سازمان لایه حکمرانی آن سازمان را تشکیل می‌دهند.

وی گفت: منظور از حکمرانی معیوب این است که به‌رغم سیاستگذاری‌ها نمی‌توانیم شاخص‌های پیامدی مدنظر مانند اعتماد و رضایت را محقق کنیم و این نشان می‌دهد چرخه‌های سیاست‌گذاری از لایه‌های بالای سازمان تا لایه عملیات نتوانسته است به لایه‌های پایین انتقال داده شود و موضوعی که در این راستا مطرح می‌شود این است که چگونه می‌توان حکمرانی را توانمند کرد؟ از این رو شهرداری اصفهان باید در این حوزه تلاش کند.

کد خبر 603910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.